آزادراه خرم‌آباد_بروجرد_اراک به بهره‌برداری رسید

به گزارش رکنا از لرستان، عصر امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استان، قطعات دوم، سوم و چهارم آزادراه اراک- خرم‌آباد به بهره‌برداری رسید.

پروژه  آزادراه اراک- خرم‌آباد از مهمترین بخش‌های کریدوری شمال- جنوب کشور است که بندر انزلی را به بندر امام(ره) متصل می‌کند.

ساخت این پروژه با سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت احداث  آزادراه اراک- خرم‌آباد وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) صورت گرفته و دارای ۱۳۴ کیلومتر طول و عرضی بیش از ۳۵ متر است.

تاکنون بیش از ۲ هزار میلیارد تومان برای قطعات دوم تا چهارم  آزادراه اراک- خرم‌آباد هزینه شده، ضمن اینکه ارزش روز پروژه بالغ بر ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

 آزادراه اراک- خرم‌آباد در مجموع دارای ۶ دستگاه تونل به طول بیش از ۸ کیلومتر است که تونل پونه با ۳ کیلومتر طول در این پروژه، بزرگترین تونل آزادراهی کشور محسوب می‌شود.

روان سازی ترافیک عمومی، کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر، میزان کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات سالیانه، رفع گره‌های ترافیکی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از مهمترین مزایای پروژه  آزادراه اراک- خرم‌آباد است.

شایان ذکر است پیش از این افتتاح این پروژه به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبارات از سوی دولت شاهد به تعویق افتاده بود چنانکه قرار بود در سال ٩٨ افتتاح شود.

 

کدخبر: 709622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟