وجود ۳۰۰ ورزشکار بیمه شده رشته اسکیت در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، حشمت الله امان‌الهی با بیان اینکه خانواده ها به خوبی از این ورزش استقبال می کنند، اظهار داشت: این استعدادها و علاقه مندی در فعالیت اسکیت بچه ها در سطح پارک ها مشهود است.

وی با بیان اینکه اسکیت ورزشی است که می تواند در دو  بعد قهرمانی وهمگانی فعالیت داشته باشد، افزود: با توجه به استقبال خانواده های لرستانی  از اسکیت و استعداد هایی که در این استان وجود دارد می توان  در بعد قهرمانی به راحتی در این ورزش مدال گرفت.

 مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در فعالیت های ورزشی ، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی این ورزش می تواند در فضای  باز انجام شود وبا اینکه اسکیت در گروه بندی ورزش ها در رده دوم قرار گرفته است به واسطه فعالیت  در فضای باز به راحتی می‌شود در بعد همگانی روی آن مانور داده وفعالیت بیشتری انجام داد.

امان الهی با اشاره به فعالیت هیئت اسکیت در سطح استان، گفت: این رشته در طی این چهار سال اخیر فعالیت های را هم انجام داده وتاکنون ۳۰۰بیمه شده ورزشی نیز داشته است.

 او با بیان اینکه یکی از اهداف اداره کل  ورزش وجوانان لرستان همگانی کردن ورزش ها است، ادامه داد: اما نیاز است هیئت اسکیت استان در بعد همگانی کردن این ورزش در بین خانواده ها  تلاش بیشتری داشته باشد.

 امان الهی توجه به آموزش  مربیان، هنرجویان  را برای توسعه اسکیت توسط این هیئت  مهم ارزیابی کرد و یادآورشد: این اقدام باعث می شود تا  به مرور زمان که بعد همگانی تقویت می شود بعد قهرمانی نیز عقب نمانده واسکیت بازان درجهت کسب مدال حرکت کنند.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با تاکید براینکه باید ازهمه ظرفیت های موجود برای رشد این ورزش استفاده شود،خاطر نشان کرد: لازم است ورزش اسکیت در همه شهرستان ها فعال شودومنوط به خرم آباد و بروجرد نباشد.

وی همچنین خواستار توجه به حوزه بانوان در ورزش اسکیت استان شد و گفت:  با توجه به توان محدود اداره کل ورزش وجوانان استان در بحث حمایت های مالی لازم است که هیئت اسکیت  با جذب اسپانسرینگ فعالیت های خود را پوشش دهد.

 امان الهی  استفاده از سایر دستگاه ها مانند شهرداری ها را موضوعی مهم برای توسعه اسکیت در سطح استان عنوان کرد و یاد آورشد: تعامل هیئت اسکیت با شوراها وشهرداری ها برای احداث مکان های ثابت در پارک ها می تواند به توسعه اسکیت در لرستان کمک کند.

مهدی زکی‌پور| لرستان

 

کدخبر: 709358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟