احداث ۸ پارک و میدان پساسیل ۹۸ در پلدختر

به گزارش رکنا از لرستان، غلامرضا نصیری شامگاه روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ضمن تبریک به منتخبان شورای شهر دوره ششم به بازنشستگی 22 نفر از کارمندان شهرداری در دوره پنجم شورای اسلامی اشاره و اظهار داشت: بازنشستگی این افراد به نوعی سبب کاهش هزینه برای مجموعه شهرداری پلدختر شد که با جایگزین شدن افراد جدید به صورت شرکتی در مجموعه شهرداری پلدختر به دلیل نداشتن مجوز جذب نیرو و نیازمندی برخی واحدهای کاری، مجبور به استفاده از نیروهای شرکتی شدیم، بخشی از پاداش بازنشستگی کارمندان شهرداردی پرداخت و باقیمانده نیز در ادامه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به ثبت کامل 90 نیروهای شهرداری در سامانه آماری شهرداری‌ها برای اولین بار افزود: ساماندهی ترمینال مسافربری بین شهری پلدختر، ساماندهی وضعیت جمع‌آوری پسماند و زباله افزودن سطل‌های زباله، جمع‌آوری و دفع آن در قسمت جنوب شرقی شهر و همچنین واگذاری تفکیک آن به بخش خصوصی از دیگر طرح‌ها بوده که واگذاری تفکیک زباله به بخش خصوصی سبب درآمد زایی 10میلیون تومانی ماهانه برای شهرداری پلدختر شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر به تعمیر کامل کارخانه آسفالت و ماسه شویی شهرداری اشاره و عنوان کرد: دستگاه‌های آن به صورت ظرفیت صد درصدی امروز در حال کار بوده و خرید و نصب باسکول 50 تنی جهت کارخانه آسفالت و ماسه شویی شهرداری برای اولین بار، ساماندهی کشتارگاه و تجهیز آن با تاسیسات پیش سرد بعنوان سومین شهر در سطح استان انجام و کشتارگاه به صورت قانونی به بخش خصوصی از دیگر اقدامات چهار سال گذشته بوده است.

رئیس شورای شهر پلدختر به تعمیر و راه‌اندازی سیستم پایش تصویری شهر اشاره و عنوان کرد: این کار با همکاری نیروی انتظامی و پرداخت کامل هزینه از سوی شهرداری برابر قانون انجام شد.

وی با اشاره به  لایرویی تمامی کانال‌های جمع‌آوری آب های سطحی سطح شهر عنوان کرد: این کار به ویژه بعد از سیل بوده و مهمترین قسمت مربوط به کانال خیابان گلستان و سلمان فارسی شروع و تا انتهای شهر ادامه دارد که این کار برای اولین بار در25 سال گذشته با همکاری مسکن و شهرسازی صورت گرفت.

نصیری به اقدامات عمرانی پیش از سیل فروردین 88 اشاره و گفت: بازسازی میادین بسیج، رهبری، شهدا، امید و نصب المانت‌های مربوطه و همچنین نصب فوراره برای میدان بسیج و امید و اصلاح مشکل هندسی میدان امید انجام شد.

وی  به آسفالت خیابان‌های سطح شهر، موزائیک سازی معابر و پیاده‌روها در پیش از سیل فروردین 98 اشاره و تصریح کرد: نصب فواره بر عرشه پل شهدای هفتم تیر از دیگر اقداماتی بود که بعد از سیل تخریب شد همچنین ساماندهی کل خیابان ساحلی غربی از ابتدا‌ و انتها و نصب ست‌های ورزشی، ترمیم دیواره‌های ساحلی به ویژه در ساحلی غربی به ویژه در نقاطی مثل روبروی استخر و ورزشگاه که دیواره سنگی تخریب شده انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر به ساماندهی فضای ورودی شمالی اشاره و خاطرنشان کرد: در آن ناحیه آبشار مصنوعی، سرویس‌های بهداشتی انجام شد، همچنین کاشت بیش از  100 اصله نهال در نقاط مختلف شهر با همکاری مردم انجام شد که متاسفانه بخشی از آن بخصوص در ساحلی غربی با سیل از بین رفت.

نصیری به ساخت بخشی از کانال کوی بسیجیان اشاره و اظهار داشت: جدول گذاری برای بخش قابل توجهی از منطقه کوی بسیجیان انجام شده و چند کوچه باقیمانده در مرحله آسفالت هستند، همچنین احداث بوستان کتاب در کوی بسیجیان، احداث بوستان خبرنگار در کوی نیکان، احداث پارک ایثار در محل پارک بانوان قدیم، تکمیل پارک صخره‌ای در ورودی شمالی از دیگر اقدامات طی این مدت بوده است.

وی در ادامه به شروع عملیات اجرایی پارک در کوی شهرداری در محل مدرسه استثنایی اشاره و افزود: بخشی از آن ساخته و بخشی دیگر تملک شده و همچنین خرید 400 متر زمین جهت فضای سبز در این نقطه و همچنین بازسازی بلوار خیابان امام وهفت تیر به طول سه  کیلومتر انجام شده و در مورد احداث دو زمین چمن مصنوعی در پارک ها ی رضوان و شاهد و همچنین ساماندهی خیابان های دو طرف کانال کوی شهرداری، آسفالت کوچه‌های کلماکره به عنوان مطالبات همیشگی مردم در دوره پنجم انجام شد.

رئیس شورای شهر پلدختر به بازسازی ساختمان شهرداری پس از سیل فروردین 98 اشاره و عنوان کرد: ساخت پارک شقایق در ورودی جنوبی شهر جنب باربری آغاز شده که خاکریزی و جذب اعتبار 600میلیون تومانی در سال جاری برای آن  انجام گرفته است.

وی به لوله کشی آب فضای سبز با طول تقریبی 10 کیلومتر اشاره و بیان کرد: برای تمامی پارک‌ها و فضای سبز آبیاری مکانیزه و لوله گذاری جایگزین آبیاری دستی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر به احداث پارک شهید شکارچی به مساحت سه هزار و 400 متر مربع  اشاره و عنوان کرد: از دیگر اقدامات بازسازی بخشی پارک ساحلی غربی آزادگان بوده که ادامه آن با پایان کار سامان محیط انجام خواهد شد.

وی به جمع‌آوری و لایرویی کانال‌های سطحی در کوی بسیجیان اشاره و تصریح کرد: با ساخت پل و اصلاح هندسی آن مشکل آبگرفتگی در این ناحیه برای مسکن مهر  برطرف و حدود دومیلیارد تومان اعتبار برای ادامه ی کامل طرح تا رفع خطر از کوی نیکان در سال جاری جذب شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر پل‌دختر به تکمیل کانال کوی شهرداری به طول 200متر اشاره و عنوان کرد: برای  کانال خیابان ولیعصر (عج) در دو نقطه آسیب دیده از سیل فروردین 98 بازسازی انجام شد.

نصیری در ادامه به بازسازی کانال خیابان آیت اشاره و گفت: ایمن سازی و ساخت کانال خاکی  شرق  کوی بسیجیان به طول 600 متر در پشت خیابان‌های هخامنش و ادامه کانال غرب بیمارستان امام به طول 600متر از دیگر اقدامات انجام شده است. 

وی به نورپردازی پل شهدای دولت، میدان امام حسین اشاره و بیان کرد: نورپردازی پل شهدای هفتم تیر نیز در دست اقدام  است.

رئیس شورای اسلامی شهر پلدختر به تامین و لوله گذاری آب جهت شستشوی جداول به طول 12 متر اشاره و افزود: جداول خیابان اصلی تقریبا لوله گذاری و اصلاح لچکهای میدان شهید بهشتی، نصب بلوک های نوری در اطراف میدان صورت گرفته است.

نصیری به نصب پرچم 50 متری در جوار آرامگاه شهدای گمنام اشاره و گفت: جدول گذاری به طول هفت هزار متر در کوی بسیجیان، دردیا، سازمانی ها و کوی دادگستری این اقدام صورت گرفته است.

وی به 200 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت اشاره و خاطرنشان کرد: ماشین‌های مستهلک بامجوز شورای شهر در مزایده به فروش رفته و عواید حاصل از آن وبا کمک منابع داخلی و وام توانستیم در این بخش نوسازی انجام دهیم.

وی به بحث ایجاد کمیسیون‌ها اشاره و افزود: با راه‌اندازی کمیسیون ماده 100، حدود هزار و 828 پرونده در دوره چهار ساله اخیر مطرح شده که 90درصد آن به درخواست مردم بوده و آرا صادره در این رابطه 9 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که از این میزان 9 میلیارد و500 میلیون تومان آن وصول شده است.

نصیری در مورد پرونده‌های تعارض ارضی گفت: 28 پرونده وجود داشته که رای تخریبی نیز در این رابطه صادر شده و در خصوص نوع ماشین‌های خریداری شده، دو دستگاه کمپرسی بنز، بیل مکانیکی، مزدا دو کابین و سه دستگاه  خاور هیوندای تهیه شده است.

رئیس شورای شهر پلدختر در بحث بودجه پساسیلی سال 98 اظهار داشت: سه دستگاه کامیون پنج تنی به پلدختر و یک دستگاه به معمولان اختصاص داده شده که نصب فان جمع آوری زباله بر روی یک دستگاه از سه دستگاه اهدایی به شهرداری انجام شده و دو خودروی دیگر به فروش رفته و صرف خرید یک دستگاه کمپرسی با ارزش افزوده بالاتری که در مرحله اتاقک گزاری بوده شد.

نصیری به برگزاری جلسات با مقامات مسئول جهت رسیدگی بیشتر اشاره و افزود: شورای شهر در این زمینه کوتاهی نداشته و در بکارگیری اعتبارات از حقوق مردم و شهروندان در مواقع لزوم دفاع کرده است.

وی به احقاق حقوق و مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی شهرستان توسط شورای شهر اشاره و خاطرنشان کرد: بعد سیل و بر اساس مصوبه قرارگاه سازندگی استان و نامه وزارت کشور، برای سیل زدگان پروانه رایگان صادر شد که شهرداری نسبت به صدور دو میلیارد و 500 تومان پروانه رایگان جهت ساختمان های مسکونی و تجاری سیل زدگان اقدام کرد و علی رغم  قول مساعد وزیر مسکن وقت  جهت برگشت مبلغ  مذکور به شهرداری از سوی دولت، هنوز پرداختی به شهرداری انجام نشده است.

نصیری به همکاری با راه و شهرسازی جهت الحاق سایت چهار هکتاری کوی نیکان و سایت هشت هکتاری کوی فرهنگیان به شهر  گفت: تلاش جهت دریافت سهم 20درصدی از محل  زمین‌های محدوده الحاقی شهر در حال انجام است.

رئیس شورای شهر پلدختر با اشاره به اینکه مطابق قانون 20 درصد خالص زمین‌های الحاقی جدید متعلق به شهرداری است، اظهار داشت: متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی تنها حاضر به پرداخت 10 درصدی به سازمان شهرداری است.

نصیری در ادامه  با اشاره به رای گیری در شورای حل اختلاف استان در زمینه سهم 20درصدی گفت: با استفاده از حکم قضایی 10درصد از سهم کوی نیکان دریافت شده و 11 قطعه از آن در مزایده عمومی به فروش رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی سود حاصل فروش 11 قطعه کوی نیکان صرف خرید زمین جهت احداث فضای سبز شده، افزود: این هزینه مطابق روال پیشین صرف امور جاری شهرداری نشده و سه هزار و400 متر زمین به وسیله آن خریداری شد.

رئیس شورای شهر پلدختر به وجود  11 قطعه باقیمانده از سهم 20 درصدی شهرداری در سایت چهارهکتاری غیر از اراضی تجاری  اشاره و تصریح کرد: 20درصد از26 قطعه از سایت فرهنگیان نیز سهم شهرداری است.

 

کدخبر: 708998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟