واحد‌های صنفی متخلف پلمب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ،استاندار اردبیل در جلسه ویدیوکنفرانس با فرمانداران استان با بیان اینکه بازار و پاساژ‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند، گفت: واحد‌های صنفی در صورت بی‌توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی مراجع نظارتی باید پلمب شوند.

 اکبر بهنامجو افزود: بر اساس مصوبه ستاد کرونا، رستوران‌ها و اغذیه‌فروشی‌ها به صورت بیرون‌بر فعال بوده، اما قلیان‌سرا‌ها حق فعالیت ندارند و نیرو‌های نظارتی موظفند در صورت مشاهده تخلفات، برخورد قانونی انجام دهند.

وی با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی در اردبیل خواستار رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی و تجمعات شد و گفت: اگر مردم این شیوه‌نامه‌ها را رعایت نکنند با توجه به وضعیت وخیم استان‌های جنوبی و تهران، شاهد وخامت وضعیت کرونایی در استان و افزایش تصاعدی بیماران و فوت شدگان خواهیم بود.

استاندار اردبیل از تمامی فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست نظارت بر رعایت دستورالعمل‌ها را تشدید کنند و هرگونه کوتاهی در این زمینه را غیرقابل قبول دانست.

مقاومت افراد واکسینه شده در برابر کرونا

بهنامجو همچنین بر انجام به موقع واکسیناسیون گروه‌های سنی مشمول تاکید کرد و گفت: فرمانداران و مراکز بهداشتی تمام تلاش خود را بکار گیرند که گروه‌های سنی معرفی شده در کمترین زمان ممکن به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اظهارکرد: بررسی بیماران بستری در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد تعداد افرادی که واکسن زده‌اند و در بیمارستان‌ها بستری هستند بسیار پایین است و این نشانگر مقاومت افراد واکسینه شده در برابر کروناست.

استاندار اردبیل از مردم استان خواست موضوع واکسیناسیون را جدی بگیرند و بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت خیلی سریع اقدام کنند.

 

کدخبر: 706967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟