کتابخانه عمومی شهر جدید بینالود افتتاح شد

به گزارش رکنا ، آیین افتتاح کتابخانه شهر جدید بینالود با حضور حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛ حمید یزدانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود ؛ حمید مراد خواه، بخشدار احمدآباد و جمعی از مسئولین برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: تلاش ما در مجموعه اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی برگزاری و اجرای ۱۴۰۰۰ برنامه فرهنگی و عمرانی تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

هدف ما ایجاد یک جامعه سالم، آگاه و دارای فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای پیشرفت کشور است.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر جدید بینالود، افزود: با توجه به جمعیت، فاصله زمانی و بعد مسافت شهر جدید بینالود  با شهرهای همجوار نیاز به ایجاد و احداث کتابخانه در این شهر احساس می شد.

خوشبختانه این مهم با همراهی و همکاری شرکت عمران شهر جدید بینالود برای دسترسی ساکنان به ویژه قشر کودک و نوجوان در راستای پر کردن ایام فراغت آنان به بهترین شکل ممکن و ارائه خدمات کتابداری اعم از امانت منابع، خدمات اینترنتی، برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی محقق گردید. 

گفتنی است، شهر جدید بینالود از توابع شهرستان مشهد  است که اولین کتابخانه عمومی آن با مساحت ۲۰۱۱ متر مربع و زیربنای ۲۲۵ متر مربع توسط شرکت عمران شهر جدید بینالود به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار و تجهیز این کتابخانه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با هزینه ای بالغ بر دو میلیارد ریال انجام شد.

کدخبر: 704595 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟