سیستم قضایی، پلیس امنیت و پلیس اقتصادی همیشه پا به پای جنگلبانان در حفظ و حراست از منابع طبیعی

به گزارش  رکنا از گلستان ،عبدالرحیم لطفی در این نشست با اشاره به شرح وظایف منابع طبیعی گفت: منابع طبیعی بستر اصلی حیات موجودات زنده است و از اهمیت بالایی برخوردار است تخریب این منابع حوادث جبران ناپذیری را برای نسل های آینده به جا میگذارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان افزود: حفاظت ،احیاءو بهره برداری اصولی از این منابع نیاز به یک عزم ملی دارد.

وی گفت:سیستم قضایی، پلیس امنیت و پلیس اقتصادی همیشه پا به پای جنگلبانان ما برای حفظ منابع طبیعی همگام و همراه بودند که جا دارد از همه این دستگاه ها و حمایتشان در امر حفظ انفال تشکر و قدردانی کنیم .

امین کیاء ریس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کردکوی نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص منابع طبیعی گفت: هجمه های زیادی در بحث منابع طبیعی داریم و هماهنگی های بین دستگاهی به خصوص دستگاه های متولی این کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

هادی عزیز زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی نیز با اشاره به بحث قاچاق چوب در شهرستان کردکوی گفت: از جمله معضلات در بحث منابع طبیعی در کردکوی شامل تعرض و تعدی به منابع ملی و انفال وبخصوص قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب میباشد.

عزیز زاده افزود:تصمیمات در شورای تامین شهرستان گرفته شد از جمله توقیقف خودروهای حمل چوب آلات جنگلی و توقیق به مدت ۲ ماه را میتوان نام برد .

دادستان شهرستان کردکوی گفت:همچنین سختگیری در مرخصی قاچاقچیان چوب ، بازدید از کارگاه های دپوی چوب و برخورد با کارگاه های بدون مجوز نیز انجام شد.

عزیززاده افزود:با کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی و همکاری خوب بخش منابع طبیعی با دستگاه قصا و اطلاعاتی بزرگترین قاچاق چوب شمال کشور شناسایی و منحل شد .

وی گفت: در روستای سرکلاته دستور داده شد که طی دو هفته تمام قاط و اسب ها از روستا خلرج شود چرا که برای قاچاق چوب از این این حیوانات استفاده میشد .

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کردکوی سرهن باقزی نیز گفت: در خصوص حفظ و حراست منابع ملی وانفال از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد .

سرهنگ باقری افزود: با توجه به فصل گرما و اتش زدن کاه و کلش گندم توسط کشاورزان نیاز هست گشت مشترک منابع طبیعی،نیروی انتطامی و اتش نشانی در منطقه در هفته یک الی دو روز انجام شود .

سرهنگ عباسعلی پهلوان‌نسب رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی گلستان نیز با اشاره به هفته قوه قضاییه و تبریک این هفته گفت: از تاریخ ۱۷ آبان ۱۳۹۹ پلیس امنیت اقتصادی در گلستان شروع به کار کرد .

عباسعلی پهلوان نسب افزود: پلیس امنیت در ۳ محور اصلی کار انجام میدهد که شامل پیش بینی،پیشگیری و مقابله می باشد .

وی گفت: پیش بینی جلوتر از پیشگیری است و دو گام جلوتر از مقابله پس از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .در بحث گندم با توجه به کیفیت بالای گندم استان در خصوص قیمت پیش بینی کردیم و اجرا شد .

ریس پلیس امنیت اقتصادی گفت: در بحث مقابله نیز موصوعات درون و برون سازمانی بسیار تاثیر گذار است ‌که با تعامل و همکاری و هم فکری میتوانیم معضلات و چالش ها به نحو احسنت و در اسرع وقت بررسی و حل و فصل میشود .

وی با اشاره به کار اطلاعاتی ۳ ماه خود در کردکوی گفت : بزرگترین باند قاچاق چوب جنگلی شمال کشور با همت و حمایت منابع طبیعی و دادستان و فرماندار و شورای تامین و نیروی انتظامی در شهرستان شناسایی و منحل شد .

در انتهای این جلسه از تمام همکارانی که در بحث شناسایی باند قاچاق چوب در شهرستان تقدیر و تشکر شد.


گرگان/ کرامتی

کدخبر: 704009 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟