رکورد جدید حفظ ۲۷ عدد در ۴ ثانیه توسط یک ایرانی در گینس ثبت شد

به گزارش خبرنگار رکنا، مرتضی جاوید صبح روز گذشته در محل گنبد آسمان برج میلاد، رکورد حفظ ۲۷ عدد در ۴ ثانیه را با حضور مشاور گینس به ثبت رساند.

جاوید در حاشیه این برنامه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین رکورد خود به منظور ثبت در گینس اظهار داشت: در روز ۱۴ تیرماه به مناسبت روز قلم موفق شدم رکورد بیشترین حفظ ارقام در ۴ ثانیه را به ثبت برسانم و با حفظ ۲۷ رقم در این مدت زمان موفق به شکستن رکورد پیشین شدم که با حفظ ۲۴ رقم در ۴ ثانیه ثبت شده بود.

وی با اشاره به نخستین رکورد خود در زمینه حافظه افزود:  در گام نخست حفظ بیشترین اسامی و تاریخ تولد در دو دقیقه را به ثبت رساندم  که اسامی و مشخصات ۲۲ نفر به همراه اسم، روز، ماه و سال تولد را بیان کردم و رکورد یک آلمانی را شکستم و همچنان کسی موفق به رکورد شکنی نشده است.

رکورددار حافظه ایران در ادامه گفت: دومین رکورد حافظه که به ثبت رساندم در زمینه حفظ بیشترین اعداد سه رقمی متوالی بود که در ۳۰ ثانیه ۹۰ رقم را به خاطر سپردم و نسبت به رکورد دار قبلی ۱۸ رقم بیشتر به حافظه سپرده بودم.

وی افزود: اعداد به صورت تصادفی و از طریق یک برنامه مخصوص ارائه می‌شود و داوران گینس تصاویر ارسالی را بررسی و داوری می‌کنند و سپس در صورت نبود مشکل اقدام به ثبت رکورد می‌نمایند.

کدخبر: 702729 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟