هوشمندسازی فرآیندهای اداری در اولویت قرار دارد

به گزارش رکنا در همدان، حسین مردانی با اعلام این خبر بیان کرد: حوزه معاونت خدمات شهری در کنار فعالیت های ذاتی و قانونی، با هدف دستیابی به شهر هوشمند و ایجاد محیط زندگی هوشمند شهری و در راستای هوشمند سازی و استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای فناوری اطلاعات طرح هوشمند سازی فرآیندهای اداری و عملیاتی معاونت خدمات شهری در حال انجام می‌باشد.

وی افزود: با هدف دستیابی به مدیریت و اداره صحیح امور، ساده سازی فعالیت‌ها، حرفه ای تر شدن کارها، سرعت بخشیدن به ماموریتها، انجام کار صحیح، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها و نیز استفاده حداکثری از منابع و افزایش بهره وری در ارایه خدمات،  طرح هوشمند سازی فرآیندهای اداری و عملیاتی معاونت خدمات شهری در حال انجام می‌باشد.

وی در ادامه به تشریح طرح هوشمندسازی پرداخت و گفت: تهیه سامانه های هوشمند سازی نظیر SDI  وAVL   به‌همراه تهیه نقشه های اطلاعات مکانی مورد نیاز (GIS)  و نیز تشکیل بانکهای اطلاعاتی یکپارچه از مهمترین قسمتهای اجرای این طرح در حوزه معاونت خدمات شهری می‌باشد که ضمن عملیاتی شدن موارد مذکور ، سایر برنامه های این طرح از قبیل ایجاد و راه اندازی مرکز پایش و مانیتورینگ معاونت خدمات شهری نیز در دست اقدام می‌باشد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به راه اندازی سامانه اطلاعات مکانی SDI  افزود : در راستای استفاده از تکنولوژی با هدف ایجاد زیر ساختهای اطلاعاتی جهت نظارت و رصد آنی با قابلیت دسترسی لحظه ای در هر زمان و مکان به اطلاعات مکانی و داده های توصیفی در مدیریت شهری سامانه زیر ساخت اطلاعات مکانی در حوزه های مختلف معاونت خدمات شهری طراحی و  ضمن تجهیزسامانه مذکور به موبایل اپلیکیشن ، قابلیت برداشت اطلاعات از طریق موبایل و ارسال مستقیم به لایه های GIS را نیز دارا می‌باشد.

مردانی در ادامه افزود: بخشی از زیر ساختهای سامانه اطلاعات مکانی در حوزه فضای سبز جهت مدیریت و نظارت بر عملکرد پیمانکاران، کنترل هزینه و تدقیق برآوردهای مالی جهت هزینه های کاشت، حفظ و نگهداری پارکها و فضاهای سبز شهری نیازمند اطلاعات دقیق از مکانهای مذکور است.

وی در این باره افزود:  خوشبختانه با پیگیریهای مستمر و همکاری سازمان فضای سبز و سازمان فناوری اطلاعات تمامی پارکها ، فضاهای سبز شهری(بیش از 140 پارک)، میادین، بلوارها و حتی لچکی ها و رفیوژها دارای شناسامه شدند.

حسین مردانی به دیگر اقدامات انجام شده این طرح اشاره کرد و افزود: سامانه نظارت و کنترل خرید گل و گیاه، کاشت و حفظ و نگهداری فضای سبز شهری مبتنی بر موبایل اپلیکیشن و تحت وب جهت بهره برداری در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و در جهت ایجاد زیرساخت سیستمی پیشگیری از تخلفات اداری و حفظ حقوق بیت المال راه اندازی و پیش بینی شده است که باعث صرفه جویی در هزینه های خرید گونه های گیاهی و حفظ و نگهداری پارکها و فضای سبز خواهد شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان، راه اندازی سامانه‌‌ ثبت حوادث و رخدادهای آتش نشانی و تشکیل لایه اطلاعاتی نقاط حادثه خیز شهر همدان و نیز سامانه مانیتورینگ امداد رسانی سازمان آتش نشانی با هدف ایجاد زیرساخت کنترل و نظارت سیستمی را از دیگر اقدامات هوشمندسازی در حوزه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان برشمرد.

 

کدخبر: 700324 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟