اختتامیه رویداد شتاب و  دومین نمایشگاه تخصصی میناکاری مرکز خلاقیت دانشگاه علمی کاربردی واحد اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان،دکتر رضایی رییس دانشگاه علمی کاربردی واحد استان درابتدای این مراسم هدف از برگزاری  رویداد را نمایش آثار نو و بدیع  و ایجاد انگیزه و شناسایی توانمندی های افراد در جهت رشد و شکوفایی و ایجاد کارافرینی و توسعه اشتغال دانست و افزود: در این مرکز افراد خلاق و کارافرین جهت توسعه اشتغال و کارافرینی در حوزه هنر ترغیب و حمایت می شوند. 

دکتر رضایی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به حوزه هنر در آثار تولیدی کارآفرینان اشاره کرد و گفت: آثار تولیدی هویت تاریخی ماست و باید در انتخاب موضوعات توجه ویژه و از این هویت پاسداری شود. 

در ادامه دکتر مشگلانی معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی واحد استان به لزوم تغییر نگرش جامعه به صنایع دستی و بازگشت آن به سبد کالای مصرفی خانوار درجهت حمایت و توسعه پایدار این حوزه اشاره کرد. 

دکتر مشکلانی ادامه داد: کارآفرینان در تولید اثر خود باید به سه مشخصه مهم  نیاز بازار و ذائقه مشتری و تجاری سازی برند خود توجه ویژه داشته باشند. 

وی در ادامه با تاکید بر صادرات محور بودن محصولات تولیدی جهت عرضه در بازارهای جهانی بر ایجاد و تقویت زنجیره تولید از ایده تا بازاریابی و فروش نهایی  اثار تاکید کرد و افزود توجه به نیاز مشتری و تولید اثار صادرات محور می تواند این هویت و هنر فراموش شده را احیا و  نقدینگی را به این حوزه برگرداند. 

معاون علمی دانشگاه در پایان از ارسال 50اثر هنری به این رویداد خبر داد و گفت از این تعداد 10اثر توسط داوران انتخاب شد که 3 اثر بعنوان برتر انتخاب و با اهدای جوایز نقدی و لوح سپاس مورد تقدیر قرار گرفت.

اصفهان –بهمن راعی

 

کدخبر: 700234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟