تولید قارچ ترافل راهی برای نجات جنگل های  شمال و زاگرس

به گزارش رکنا از گلستان؛تولید کنندگاندر پی گزارشی به برنامه ها ی تولید و ایجاد اشتغال و مشکلات موجود در این زمینه پرداختند. جعفرنیا تولید کننده قارچ ترافل در این زمینه افزود پرورش قارچ ترافل در دو گونه بلوط و فندوق با ایجاد تولید ریشه های میکوریز وجود دارد که می توان اینگونه ها را با ایجاد باغات فندوق و جنگلکاری بلوط پرورش داد به طوری که در بین این درختان نیز می توان گیاهان داروئی اسطوختوس را پرورش داد و اهداف چند منظوره را دنبال نمود به طوری که این میکوریز ضمن اینکه احیا و توسعه باغات را در پی دارد باعث افزایش درآمد باغداری و توسعه جنگلکاری خصوصی نیز خواهد شد.

لذا این عامل می تواند در جنگل های زاگرس نیز باعث توانمندی جوامع محلی و نجات این جنگل ها گردد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی طباطبائی افزود سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حمایت از تولید و تامین نیازهای داخلی است که با برطرف سازی این موانع می تواند درآمدهای بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی ایجاد نمود.

وی خاطر نشان کرد دشمن به دنبال وابستگی کشور به دام و فرآوارده های دامی است  که با دنبال کردن اهداف چند منظور و ایجاد بیلان های اقتصادی مثبت در طرح ها می توان سرمایه گذاری در این زمینه را افزایش داد. وی در پایان عنوان کرد در قرآن نیز اسامی درختانی همچون زیتون، انگور و انجیر که از میوه های بهشتی است آماده است که این استان ظرفیت پرورش این گونه ها را در خود دارد و با برنامه ریزی در زمینه پرورش این میوه های بهشتی خداوند نیز یاری خواهد نمود تا انشالله نتایج مثمر ثمری حاصل شود.

گرگان/کرامتی 

کدخبر: 699553 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟