52 پروژه عمرانی در امامزادگان شهرستان اصفهان اجرا شد

به گزارش رکنا از اصفهان،‌حجت الاسلام روح الله بیدرام در آئین روز ملی تکریم امامزادگان و افتتاح ضریح جدید امامزاده مختار(ع) ضمن تبریک دهه کرامت و گرامی داشت روز ملی امامزادگان اظهار داشت: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و محور بودن این مراکز در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی همواره دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه برای اجرای برنامه فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه نیاز به ایجاد زیرساخت‌های اولیه برای رفاه و آسایش زائران داریم، اضافه کرد: از این رو در سال 99 سرفصل‌های عمرانی بقاع متبرکه شهرستان اصفهان شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی انجام شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای اجرای پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان 13 میلیارد تومان اعتبار برای 52 پروژه هزینه شده است، افزود: از این میزان برای 20 پروژه در ناحیه یک 5.5 میلیارد تومان و برای 32 پروژه ناحیه دو 7.5 میلیارد تومان بودجه هزینه شده است.

وی اضافه کرد: هزینه پروژه‌ها از 10 میلیون تومان به بالا بوده است و با توجه به نیاز هر امامزاده پروژه‌ها اجرا شده‌اند.

حجت الاسلام بیدرام با بیان اینکه در سه ماه نخست سال 1400 نیز 7 میلیارد تومان سرفصل امور عمرانی برای 20 پروژه در بقاع متبرکه شهرستان اصفهان بوده است، افزود: امور این پروژه‌ها توسط کارکنان نواحی یک و دوشهر اصفهان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در برخی از بقاع متبرکه استان اصفهان مانند حرم زینبیه و امامزاده شاه کرم همه فعالیت‌های عمرانی از سوی خیران انجام می‌شود، ادامه داد: این امر قابل تقدیر است و هر روز شاهد تغییر و فعالیت در این دو بقعه هستیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای تکریم امامزادگان هر سال در حداقل سه امامزاده ویژه برنامه برگزار می‌شد، ادامه داد: امسال به دلیل شرایط کرونا این مراسم را محدود کرده و در امامزادگان شهرستان به صورت محلی برنامه‌ریزی داریم.

اصفهان_بهمن راعی

 

کدخبر: 697599 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟