پلیس اصفهان مسئول حفاظت از 3341 صندوق اخذ رای

به گزارش رکنا از اصفهان ،سردار "محمدرضا میرحیدری" در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان برگزار شد، بیان داشت: تامین امنیت برگزاری انتخابات وظیفه خطیری است که قانون بر عهده نیروی انتظامی قرار داده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در این خصوص اشاره کرد و افزود: برنامه ریزی های لازم انجام شده تا هم قبل از انتخابات جو آرامی در جامعه حاکم باشد و هم در حین تبلیغات بستری امن برای رقابت سالم بین نامزدها فراهم شده و هم در روز اخذ رای هیچگونه مشکل امنیتی خاصی را نداشته باشیم و مردم در آرامش کامل رای خود را به هر کدام از نامزدها که مد نظرشان است، بدهند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به اقداماتی که پلیس های تخصصی انجام دادند وضعیت خوبی را در سطح استان شاهد هستیم و بحمد الله جرایم کنترل و مجرمان سابقه دار نیز مهار شدند و تا به امروز هم هیچ مورد خاصی که باعث اختلال در روند تبلیغات انتخابات شده باشد، نداشتیم.

سردار میرحیدری با بیان اینکه تا به امروز 3 هزار و 341 صندوق اخذ رای ثابت و سیار برای استان اصفهان پیش بینی شده، تصریح کرد: برنامه ریزی و هماهنگی هایی نیز برای تامین نیروهای کمکی از سپاه پاسداران و بسیج صورت گرفته اما در نهایت مسئولیت حفاظت از تمامی این صندوق ها بر عهده پلیس استان است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس براساس قانون امنیت زمینه رقابت سالم بین همه نامزدها را فارغ از جناح بندی سیاسی که دارند فراهم می کند، گفت: ممکن است برخی از اعضای ستادهای تبلیغات نامزدها چارچوب هایی که برای آنها تعریف شده را رعایت نکنند که در این صورت پلیس به آنها بر اساس قانون تذکر داده و اگر رعایت نکنند به مرجع قضائی معرفی خواهد کرد.

وی افزود: در همین راستا پلیس فتای استان اصفهان 466 تخلف انتخاباتی را در فضای مجازی رصد کرده که بیشتر این موارد با تذکر و ارشاد حل و فصل شده است.

سردار میرحیدری حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات و انتخاب رئیس جمهور آینده کشور با رای بالای مردم را زمینه ساز عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان و امنیت پایدار کشور دانست و گفت: امیدوارم با کمک و پشتیبانی مردم که معتقدم نقش اصلی را در ثبات و پایداری امنیت کشور بر عهده دارند شاهد یک انتخابات پرشور باشیم.

کاهش 93 درصدی شکایت از کارکنان پلیس

فرمانده انتظامی استان اصفهان در ادامه این نشست خبری به بخشی از عملکرد این فرماندهی طی 2 ماهه سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 715 هزار و 286 تماس با سامانه مرکز فوریت های پلیسی 110 برقرار شده که از این بین 586هزار و 973 مورد آن منجر به حضور ماموران در صحنه و انجام عملیات شده است.

وی همچنین به رشد 12 درصدی تماس شهروندان با سامانه 197 بازرسی این فرماندهی نیز اشاره کرد و گفت: در بررسی انجام شده بر روی تماس های شهروندان نشان داد، میزان تماس های مربوط به شکایت مردم از کارکنان پلیس در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 93 درصد و تماس های مربوط به انتقاد نیز 10 درصد کاهش داشته است.

سردار میرحیدری با اشاره به رشد 11.5 درصدی دستگیری اراذل و اوباش و اقداماتی که در برخورد با این افراد صورت گرفته گفت: مجموعه این اقدامات منجر به کاهش 17 درصدی شرارت در سطح استان شده است.

این مقام ارشد انتظامی به هماهنگی های لازم با دستگاه قضائی برای برخورد قاچاقچیان، دارندگان و استفاده کنندگان از سلاح گرم پرداخت و بیان داشت: در مدت 2 ماهه سال جاری با رشد 14 درصدی جمع آوری سلاح روبرو بودیم و انشاء الله در ماه های آینده طرح های ویژه ای را در این زمینه در دست اقدام داریم .

سردار میرحیدری از کشف 11تُن و 539 کیلو مواد مخدر طی مدت مذکور خبر داد و اظهار داشت: بیشتر تمرکز پلیس در سال جاری بر روی مبارزه با توزیع کنندگان خرد مواد مخدر در سطح محلات بوده که در این زمینه نیز با افزایش 116 درصدی عملیات ماموران مواجه بودیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با انتقاد از نبود مکان مناسبی برای نگهداری و درمان رایگان معتادان در استان تصریح کرد: پلیس قادر است در کمترین زمان ممکن معتادان متجاهر را از سطح جامعه جمع آوری کند اما تا جای مناسبی برای نگهداری و درمان کامل آنها وجود نداشته باشد این افراد مجدداً با همان وضعیت به چرخه جامعه باز می گردند.

سردار میرحیدری با بیان اینکه در جمع کل سرقت ها با کاهش 11 درصدی و در سرقت های مهمه با کاهش 13 درصدی مواجه هستیم، عنوان داشت: یکی از سرقت هایی که با افزایش همراه است سرقت از اماکن خصوصی شهروندان است که یکی از علت های عمده آن را عدم ساماندهی ضایعاتی ها می دانیم و از دستگاه های مربوطه انتظار داریم تا در این خصوص اقدامات جدی انجام دهند.

راعی/اصفهان

کدخبر: 695160 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟