اجرای هزار کشت قراردادی در مزارع استان همدان

به گزارش رکنا در همدان ،مجید مسلمی‌راد اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان اتحادیه تعاون روستایی استان همدان اقدام به اجرای طرح کشت قراردادی محصولات کشاورزی کرده است.

وی با بیان اینکه محصولاتی که امسال برای کشت عقد قرار داد شدند شامل گوجه فرنگی ۳۰۰ هکتار  و کلزا ۷۰۰ هکتار در مجموع در سطح ۱۰۰۰ هکتار بوده است، تصریح کرد: کشت قراردادی محصول استراتژیک کلزا در تمام سطح استان اجرا شده اما کشت گوجه فرنگی مختص شهرستان اسدآباد است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اشاره به مزایای کشت قراردادی، کاهش دغدغه فروش محصول و بازاریابی برای کشاورزان و تأمین مواد اولیه و نهاده‌ها را از جمله دلایل ضرورت ترویج کشت قراردادی دانست.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزی قراردادی راهکار رفع مشکلات تولید و بازار محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس اتحادیه تعاون روستایی در راستای توسعه کشت قراردادی افزایش میزان سطح زیرکشت انواع محصولات کشاورزی را در قالب کشت قراردادی در برنامه خود دارد.

مسلمی‌راد یادآور شد: سایر تشکل‌های بخش کشاورزی نیز باید در این زمینه ورود کنند چراکه کشاورزی قراردادی می‌تواند حلقه‌های واسطه از تولیدکننده تا مصرف‌کننده را کاهش دهد و به نفع کشاورز و مصرف کننده نهایی باشد.

 

کدخبر: 694507 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟