جلسه کمیسیون بازرسی تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به ریاست استاندار برگزار شد

به گزارش خبرنگار رکنا از مازندران، در این جلسه با ارائه گزارش نماینده صدا و سیمای مرکز مازندران و برنامه تبلیغات سه نامزد دومین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نامزدهای انتخاباتی خبرگان که صلاحیت آنان توسط شورای نگهبان تایید و از طرف وزارت کشور اعلام شده هر یک حق دارند به طور مساوی از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در مرکز استان استفاده نمایند.

پس از انتشار اسامی نامزدها فعالیت های تبلیغاتی انتخاباتی آنان ۱۵ روز قبل از روز اخذ رآی شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

همچنین استفاده از وسایل کارکنان و سایر امکانات دولتی و موسسات و شرکت های وابسته به دولت و نهادهای انقلاب اسلامی، جایگاه های خطابه نماز جمعه، کلیه دانشگاه ها و شهرداری ها و کلیه دستگاه هایی که از بودجه عمومی کشور به هر مقدار استفاده می نمایند برای تبلیغات کلیه نامزدهای خبرگان اکیداً ممنوع است.

استفاده از هرگونه آثار تبلیغاتی نامزدها و طرفداران آنان اعم از کاغذی و پارچه های مقوایی فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از ۷۰ در ۱۰۰ سانتی‌متر ممنوع است.

فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی مکان‌های مناسب اعم از ثابت یا سیار را برای الصاق یا ارائه آثار تبلیغاتی نامزدها تعیین نمایند.

گزارش هرگونه سوء استفاده تبلیغاتی یا تخلف از مقررات قانونی در کمیسیون بازرسی تبلیغات استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت اثبات تخلف، مراتب رسماً به وسیله رئیس کمیسیون به نامزد مربوطه ابلاغ و در موارد ممکن همه آثار تخلف جمع‌آوری و محو شده و نامزد مربوطه نیز موظف به محو آثار تخلف و جلوگیری از ادامه آن است. ضمناً یک نسخه از اخطار مربوطه همزمان به اطلاع مراجع نظارتی می رسد.

این جلسه همچنین با حضور حسن نژاد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان، حجت الاسلام علی اصغر زکوی، رئیس هیأت نظارت بر انتخابات، محمدی، مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و دبیر ستاد انتخابات استان، حجت الاسلام موسوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان و صمدی، قائم مقام صدا و سیمای مرکز مازندران برگزار شد.

مازندران- عباسی نیک 

کدخبر: 692298 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟