استحصال خور سلطانی در وروی بندر بوشهر متوقف شد

به گزارش رکنا از بوشهر ، فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، خور سلطانی را از خوریات مهم بوشهر برشمرد که به عنوان زیست‌بومی غنی در ورودی شهر بوشهر قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر این خور در توسعه شهری دچار تغییر و بخشی از آن تخریب شده است و هنوز برخی تصمیمات دستگاه‌های اجرایی موجب تهدید آن می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: آخرین تخریب صورت گرفته در خور سلطانی بر اثر تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی بلوار امام علی (ع) در سال‌های اخیر به وجود آمده است که با پخش و تسطیح این نخاله‌ها بخشی از خور خشک شده و با توجه به ادامه این روند، اداره کل حفاظت محیط زیست استان به این اقدام اعتراض و با اخطار و شکایت این تخریب را متوقف کرده است.

قلی نژاد گفت: برای مقابله با تخریب این خور، باید سایر سازمان‌های مسئول نیز ما همکاری کنند.

 

و ی ادامه داد: بر اساس قانون حفاظت، احیاء و مدیریت تالاب‌ها و آیین‌نامه اجرایی آن، خور‌ها تالاب محسوب می‌شوند و هر گونه تخریب و آلودگی آن‌ها ممنوع است، اما در سال‌های اخیر حیات برخی از خور‌های استان بوشهر نظیر خور سلطانی، لشکری و بردستان تهدید شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در دوسال اخیر با هر گونه تخریب و تصرف و استحصال خوریات به عنوان زیست‌بوم‌های حساس و ارزشمند مخالفت کرده‌ایم. امروز مهم‌ترین تغییرات به دلیل توسعه شهری و امکانات در حریم خوریات سلطانی و لشکری در حال انجام است که نیاز است موجودیت و محدوده این تالاب‌ها حفظ شود.

بوشهر/جعفری

کدخبر: 689624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟