آغاز عملیات پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر

به گزارش رکنا از بوشهر،علی بازدار با اشاره به ذخیره‌سازی 37 میلیون قطعه بچه میگو در 142 استخر پرورشی استان بوشهر خاطر نشان کرد: براساس برنامه‌ریزی امسال زیرساخت‌های شش‌هزار و 100 هکتار برای پرورش میگو فراهم و عملیات ذخیره سازی بچه میگو آغاز شده است.

وی، با بیان اینکه در 11 نقطه و سایت فعال و 350 مزرعه عملیات پرورش میگو انجام می‌شود گفت: شش‌هزار و 100 هکتار اراضی ساحلی و استخر پرورش میگو به 2.1 میلیارد قطعه بچه میگو نیاز دارد که بچه میگو آنها از کارگاه‌های فعال استان تأمین می‌شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از ذخیره سازی 37 میلیون قطعه بچه میگو در استخر پرورشی ساحلی استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون 37 میلیون قطعه بچه میگو در استخر پرورشی شیف، بندر ریگ و حله ذخیره سازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

بازدار، با اشاره به تأمین بچه میگو دیگر استان‌ها از کارگاه‌های تولید و تکثیر میگو استان بوشهر تصریح کرد: تاکنون 13 میلیون و 600 هزار قطعه بچه میگو به اراضی پرورشی خوزستان و 1.6 میلیون قطعه بچه میگو هم به شهرستان گمیشان استان گلستان انتقال یافته است.

وی، پیش بینی تولید میگو در اراضی پرورشی استان را 30 هزار تن دانست و خاطر نشان کرد: سال قبل 23 هزار و 100 تن میگو در استان تولید و صادر شد و هدف‌گذاری امسال 30 هزار تن است.

جعفری-بوشهر

 

کدخبر: 689202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟