گازرسانی به 600 روستای صعب العبور آذربایجان غربی درحال اجراست

 

به گزارش رکناوبه نقل ازروابط عمومی شرکت گاز،وی با اشاره به اینکه روند گازرسانی در استان در سال‌های گذشته از شتاب بالایی برخوردار بوده، اظهار کرد: خوشبختانه در این سال‌ها و در نتیجه تلاش کارکنان شرکت گاز استان، میزان برخورداری خانوار روستایی از 30 درصد در سال 92 به 71 درصد در سالجاری رسیده که با بهره برداری از پروژه های گازرسانی در دست اجرا، این آمار به 85 درصدارتقاء خواهد یافت.

شیخی در خصوص تعداد مشترکین گاز طبیعی نیز گفت: هم اکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار مشترک گاز طبیعی در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند که خدمت رسانی به این تعداد مشترک با حفظ جریان پایدار گاز طبیعی و گسترش خدمات غیر حضوری به آنها از مهمترین اهداف شرکت وکارکنان آن به حساب می آید.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی وضعیت گازرسانی شهرها را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 99.6 درصد خانوار شهری از گاز طبیعی برخوردار هستند اما هدف ما رسیدن به عدد برخورداری 100 درصدی هم در بخش شهری و هم بخش روستایی است.

شیخی نقش گاز طبیعی در توسعه استان را نیز بسیار پراهمیت دانست و عنوان کرد: 75 درصد سبد انرژی استان از گازطبیعی تامین می شود که این امر نشان دهنده جایگاه برجسته و استراتژیک این سوخت طبیعی در توسعه استان است.

وی اعلام کرد: هم اکنون بیش از 1300 واحد صنعتی استان به شبکه گازطبیعی وصل هستند، ضمن این که هدف ما، رساندن آذربایجان غربی به استان سبز کشور است.

 ارومیه/ نسرین کریم معجنی 

کدخبر: 687506 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟