آلایندگی مردم عسلویه را آزار می‌دهد/ مسئولان به وعده‌ها عمل کنند

به گزارش رکنا،حجت‌الاسلام مصطفی بدری در خطبه‌های امروز نماز جمعه عسلویه با تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: در همه حال رضایت پروردگار را در نظر داشته باشیم و وظیفه دینی خود را در ادای واجبات و ترک محرمات انجام دهیم.

وی اضافه کرد: اسلام اهمیت زیادی به صله ارحام و دیدار با اقوام و خویشان داده است چراکه صله رحم کینه‌ها و کدورت‌ها را از بین می‌برد و خداوند امر کرده پیوندهای قومی را محکم بگیریم.

امام جمعه موقت عسلویه با بیان اینکه صله رحم عبادت است ادامه داد: با اقوام و خویشان و مساکین باید ارتباط برقرار کنیم. صله رحم باعث طولانی شدن عمر و زیاد شدن رزق و روزی می‌شود و اثر تربیتی بر فرد و جامعه نیز دارد و بلاها را از انسان دور می‌کند.

وی به شهادت دانش آموزان مدرسه افغانستان اشاره کرد و افزود: این جنایت را محکوم می‌کنیم و به ملت افغانستان تسلیت عرض می‌کنیم. پشت صحنه این جنایت شیطان بزرگ آمریکا است که چند سال در افغانستان حضور داشته و الان می‌خواهد آنجا را ترک کند. آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند کجا هستند؟ کسی برای این بچه‌های بی‌گناه بیانیه‌ای صادر نکرد. چرا خفه شدند و حرف نمی‌زنند؟ کسانی که کوچک‌ترین اتفاق در کشور بیافتد داد می‌زنند.

بدری به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: حضور گسترده و انتخاب آگاهانه من و شما مهم و برای دشمنان ناامید کننده است. مدت‌ها است بیگانگان برنامه ریزی کرده‌اند مسائلی پیش بیاورند که مردم ایران در خانه بمانند و پای صندوق نیایند. کور خوانده‌اند و مردم ما پای اصل نظام ایستاده‌اند.

وی با بیان اینکه وظیفه شرعی و عقلی حکم می‌کند در انتخابات شرکت کنیم، خاطرنشان کرد: افرادی انتخاب کنیم که مشی شهدا را داشته باشند و در خط ولایت باشند. بعضی‌ها به واسطه این نظام و مردم پست گرفته‌اند و الان اعلام می‌کنند نظام را قبول ندارند و انتخابات را قبول ندارند و شورای نگهبان را تخریب می‌کنند. افرادی را انتخاب کنیم که معیارهایی که رهبری فرمودند داشته باشند و افراد لایق انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت عسلویه به دغدغه مهم مردم شهرستان در خصوص آلایندگی اشاره کرد و افزود: مسئولان وعده‌های زیادی برای رفع آلایندگی داده‌اند و شاید شمه‌ای انجام داده باشند.

وی تاکید کرد: آیا این مسئولان که بالا نشسته‌اند یک شب حاضرند در این آلودگی و این بوی بد سر کنند؟ این بوها شب مردم را آزار و اذیت می‌کند و قابل تحمل نیست. برای رفع این مشکل مردم نجیب و ولایت مدار خوب و پاکدامن شهرستان عسلویه چه کرده‌اید؟

 

کدخبر: 687360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟