آمادگی تمامی شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات سالم

به گزارش رکنا اردبیل، بهروز ندایی در جلسه ستاد انتخابات استان اردبیل اظهار کرد: تا این لحظه تمامی پیش بینی های از جمله تهیه دستگاه تشخیص هویت، ماشین و خودروهای لازم انجام شده است و هیچ مشکلی در روند انتخابات پیش رو نداریم.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل یادآور شد: در زمان رای گیری افراد هم با کارت ملی قدیم و  هم جدید و  نیز شناسنامه می توانند در انتخابات ششمین دوره از شورای شهر و روستا شرکت کنند با این وجود اداره ثبت و احوال نیز آمادگی دارد برای مراجعان جهت تعویض کارت ملی خدمات ارائه دهد.

معاون سیاسی استاندار اردبیل تصریح کرد: هماهنگی های لازم با هیات نظارت بر انتخابات برای حضور حداکثری و یک انتخابات سالم انجام شده و امیدواریم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی در این دوره از انتخابات در سرنوشت خود تاثیر گدار باشند.

وی با بیان اینکه ۷۲۵ نفر در شهرها تایید صلاحیت قطعی شده اند، افزود: طبق گزارش ارایه شده ۹۴ نفر هییت نظارت بر انتخابات و ۳۲ نفر نیز در هیات نظارت به نوعی نتوانسته اند در این رقابت ها حضور داشته باشند.

ندایی با اشاره به اینکه به لحاظ وجود کرونا، اخذ رای باید در سریع ترین زمان ممکن در شعبات اخذ رای صورت گیرد، گفت:انتخابات الکترونیکی صرفا برای شمارش آرای سریع در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها است و به هر صورت حضور فیزیکی مردم در پای صندوق های رای الزامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: داوطلبانی که در ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر رد صلاحیت شده اند تا آخر وقت امروز ۱۲ اردیبهشت ماه می توانند شکایت خود را تحویل هیئت نظارت بر انتخابات دهند.

ندایی بیان کرد: امروز آخرین فرصت شکایت برای داوطلبانی است که در هیئت اجرایی استان و شهرستان رد صلاحیت شده اند و بعد از این هیئت های نظارت استانی به طور مجدد وضیعت آنها را بررسی می کنند.

وی اعلام کرد: افرادی که تایید صلاحیت می شوند به خود آنها اعلام می شود، در صورت رد صلاحیت شدن در شهرستان ها تمام شده است ولی داوطلبان در مرکز استان می توانند دوباره به هیئت مرکزی نظارت مجلس شورای اسلامی اعتراض خود را تقدیم کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل افزود: تایید صلاحیت داوطلبان در شوراهای روستا نیز توسط هیئت های اجرایی بخش ها در حال بررسی است که نتیجه بعد از بررسی به هیئت نظارت بخش ها ارسال می شود.

در این جلسه هر یک اعضای کمیته ها نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را ارایه داده و معاون فرماندار اردبیل و فرماندار نمین نیز آخرین وضعیت این دو شهرستان را تشریح کردند./مولاخواه

 

کدخبر: 683986 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟