۲۴ بیمار کرونایی مهمانان جدید بیمارستان های سمنان

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، نوید دانایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، درخصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در سمنان گفت: متاسفانه امروز 24 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان افزود: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲۲ هزار و ۸۵۲ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و 410 نفر در بیمارستان بستری شدند و 17 هزار و 442 بیمار نیز به صورت سرپایی تحت مداوا قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: متاسفانه شهرستان سمنان همچنان در وضعیت قرمز قراردارد و هم شهریان و هم وطنان باید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان گفت: قطعا تعداد مبتلایان در استان از این تعداد بیشتر بوده و بسیاری از مبتلایان بدون مراجعه به مراکز درمانی در منزل اقدام به درمان خانگی می کنند.

دانایی ادامه داد: پرهیز از هرگونه دور همی و تجمع، استفاده از ماسک و شستشوی دست ها، و رعایت فاصله بیش از یک و نیم متر با دیگران می تواند تا حدود زیادی سیر انتشار بیماری را محدود و کنترل نماید.

وی در پایان کل موارد بهبودی بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان را  چهار هزار و ۵۲۵ نفر اعلام کرد.

رستم زاده/سمنان

کدخبر: 679788 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟