باید در برجسته‌سازی ویژگی شهدا گام‌های موثری برداشت

به گزارش خبرنگار رکنا در خرم آباد، جعفر طولابی در جلسه ستاد کنگره شهدای شهرستان خرم‌آباد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره ۶۳۰۰ شهید لرستان، تبیین نقش استان در دوران دفاع مقدس و تامین امنیت و اقتدار ملی است.

وی با بیان اینکه خرم‌آباد دارای ۲ هزار و ۲۰ شهید والامقام است که باید برنامه‌های متنوعی متناسب با مقام این شهدای گران‌قدر اجرایی شود، افزود: بنابراین انتظار می‌رود دبیران هر کمیته بر اساس شرح وظایف خود نقش شهدای شهرستان را برای نسل‌های پیش‌رو برجسته و اطلاع‌رسانی کنند.

فرماندار مرکز استان در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها در تحقق این مهم تصریح کرد: به تصویر کشیدن رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان دفاع‌مقدس امری حیاتی است و از این‌رو باید در برجسته‌سازی ویژگی شهدا گام موثری برداشت.

طولابی گفت:در این زمینه نیازمند کمک مالی و همچنین فکر و اندیشه اعضای کمیته‌ها برای هرچه بهتر برگزار کردن برنامه‌های کنگره ملی شهدای لرستان هستیم.

این مسئول در ادامه سخناتنش با اشاره به تبیین دستاوردهای عملیات دوران دفاع مقدس و نقش فرماندهان جنگ، تصریح کرد: باید جایگاه هر یک از شهدا را تببین، تشریح و آن را برای نسل‌های آینده ترویج داد.

فرماندار مرکز لرستان خاطرنشان کرد:  المان‌های مفهومی و تصاویری از شهدا در سطح شهر طراحی، اجرا، معابر و میادین نیز به نام و تصویر شهدا مزین شوند.

کدخبر: 677702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟