حمل  سه میلیون تن کالا توسط راه آهن شمال ۲ در سال گذشته

به گزارش رکنا رشت، غلامحسین ولدی اظهار کرد: در این باره زمانی بیش از یک میلیون و ۴۳۷ هزار تن کالا در راه آهن شمال ۲ تخلیه شده که نسبت ۶۵۲ هزار و ۸۷۰ تن مدت مشابه پارسال رشد ۱۲۰ درصدی داشته است.

وی افزود: در این مدت تقریبا یک میلیون و ۲۳۰ هزار تن کالا در این اداره کل بارگیری شده که نسبت به ۶۱۳ هزار و ۱۸۰ تن مدت مشابه پارسال رشد ۱۰۱ درصدی را نشان می دهد.وی بااشاره به اینکه راه آهن حافظ و دوستدار محیط زیست است، بیان کرد: این حجم بار جابه‌جا شده توسط ناوگان حمل و نقل ریلی باعث حذف تعداد بسیاری تریلی از سطح جاده ها شده که این مهم باعث صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک جاده، کاهش تصادفات جاده ای، کاهش آلاینده های زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا شده است.وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۴۰۰ هزار تن کالا بار بین المللی حمل شده که از این میان قریب به ۱۴۶ هزار تن شامل کالا وارداتی و قریب به ۲۰ هزار تن شامل کالای ترانزیتی می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: در مدت مذکور بیش از ۲۳۷ هزار تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور جمهوری آذربایجان صادر شده که نسبت به ۱۶۳ هزار و ۲۳۸ تن مدت مشابه پارسال رشد ۴۵ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: این اداره افتخار دارد   سالانه تعداد زیادی از زائران آستان قدس رضوی را جابه جا کند به طوری که در بازه زمانی سال ۹۹ قریب به ۲۸۷ هزار نفر مسافر توسط ناوگان مسافری راه آهن شمال ۲ جابه جا شده اند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل در زمینه جابه جایی بار تعامل موثری با صنایع فولاد، تولیدی های دام و طیور و شرکت های راه سازی داشته، به طوری که محصولات و مواد اولیه این صنایع به طور مستمر در حال انتقال است.

ولدی یادآور شد: ایستگاه راه آهن رشت ظرفیت مناسبی برای جذب بار از بنادر و پایانه های مرزی شمال کشور را دارد و می‌تواند به عنوان یک نقطه استراتژیک در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با بهره گیری از شیوه حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.

وی اضافه کرد: راه آهن شمال ۲ بخشی از مصالح مورد نیاز پروژه راه آهن رشت – کاسپین و سایر پروژه های راه سازی را از مبدا لوشان و منجیل تامین می کند.وی تاکید کرد: در این مدت سه باکس تخلیه مصالح خاکی، یک سکوی تخلیه شن و ماسه و یک سکوی تخلیه و بارگیری خودرو با سرمایه گذاری بخش خصوصی در ایستگاه راه آهن رشت ایجاد شده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ اذعان داشت: رکورد بیشترین تعداد واگن بارگیری شده در یک روز، بهمن ماه سال ۹۹ به تعداد ۱۵۶ واگن و تناژ قریب به ۱۰ هزار تن در این اداره کل ثبت شد.رشت/مرجان گودرزی. 

 

کدخبر: 677318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟