اختصاص ۳۹ مرکز ارائه خدمات سرپایی به مراجعان مشکوک کرونا در گیلان

به گزارش خبرنگار رکنا رشت، دکتر آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از مراجعات غیر ضروری موارد مشکوک به بیمارستان ها و نیز دسترسی به موقع بیماران سرپایی به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، ۳۹ مرکز منتخب به صورت شبانه روزی و یا در دو شیفت صبح و عصر آماده ارائه خدمات به عموم است.

وی افزود: خدمات قابل ارائه در مراکز منتخب شامل ویزیت بیماران مشکوک به کووید – ۱۹، انجام تست تشخیصیPCR، ارائه دارو به بیماران سرپایی بر اساس پروتکل های درمانی، ارجاع بیماران نیازمند به بستری به بیمارستان ها و همچنین آموزش، غربالگری، پیگیری بیماران و اعضای خانواده آنها است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از هم استانی های درخواست کرد در صورتی که فردی دچار علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس و سایر علائم تنفسی و … بود با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس گرفته و در صورت نیاز سریعاً به مراکز منتخب ۱۶ ساعته کرونا مراجعه و از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
حیدرزاده مشارکت و همراهی مردم را در کنترل و مقابله با کرونا ویروس موثر دانست و گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلاء، به هموطنان توصیه می شود هشدارها را جدی بگیرند، ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی حتماً از ماسک استفاده نموده و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات را مد نظر قرار دهند

 

کدخبر: 635302 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟