به گزارش خبرنگار رکنا رشت، علیزاده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان به همراه اکبرنیا رییس اداره بازرسی اداره کل از شرکت سیمکو بازدید و با مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو کرد.
مدیرکل پس از بازدید از خطوط تولید در دیدار با مدیرعامل این شرکت،بازدید و بازرسی از واحدهای تولیدی را از یک سو بررسی ظرفیت ها، شناسایی و رفع موانع و مشکلات تولید و از سوی دیگر ارایه نکات ایمنی و بهداشت برای  فراهم کردن محیطی امن و بدون هر گونه خطر برای کارگران عنوان کرد.
علیزاده با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تسهیل گری و رفع مشکلات تولید است خاطر نشان کرد: مجموعه بزرگ تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان همواره خود را حامی کارگران و کارفرمایان می داند و سعی دارد براساس قوانین و مقررات بدون ضایع شدن حق این عزیزان تا حد امکان مسیر را برای بهبود و رونق تولید هموار کند.
وی با اشاره به مشاغل سخت و زیان آور نیز یادآور شد: تایید این مشاغل تنها براساس قانون و پس از بررسی نتایج آلاینده سنجی های شیمیایی،صوتی و ... در محیط کار انجام می شود.
مدیر کل در همین راستا تاکید کرد: کارفرمایان برای نیروی کار خود باید از عناوین شغلی تعریف شده و متناسب با نوع فعالیتشان استفاده کنند.
علیزاده در ادامه بر فراهم کردن زمینه اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه کاری تاکید کرد و افزود: می توان از ظرفیت واحد های تولیدی فعال نظیر شرکت سیمکو برای اشتغال مجدد مقرری بگیران بیمه بیکاری به ویژه در دوران سخت شیوع ویروس کرونا بهره برد.   
وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود می توانند تعداد و نوع فعالیت را به اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گیلان اعلام کنند تا نیروهای واجد شرایط توسط اداره کل شناسایی و به این واحدها معرفی شود. 
علیزاده همچنین با تشریح طرح کارورزی و مشوق های آن، این طرح را در راستای حمایت دولت از کارفرمایان و ایجاد فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانست و خواستار توجه بیشتر به طرح کارورزی شد.
تشکیل شورای اسلامی کار و به کارگیری از افراد جوان و با دانش روز در این تشکلات از  توصیه های پایانی مدیرکل در این نشست بود.
کارخانه  سیمکو درسال 1354 به منظور توسعه و استفاده از تکنولوژی مدرن،  به شهر رشت منتقل گردید و در زمینی به مساحت 150000 متر مربع و با ظرفیت اسمی 15000 تن به مرحله بهره برداری رسید و در حال حاضر با ۲۷۰ نفر نیروی کار مشغول به فعالیت است. مدیر عامل این شرکت از عملیاتی شدن طرح توسعه و افزایش اشتغال در آینده نزدیک خبر داد.
بخشی از محصولات و افتخارات مجموعه سیمکو  تولید کابل های قدرت،کابل های کنترل و ابزار دقیق،کابل های هوایی و خودنگهدار،کابل های مخابراتی و کواکسیال،کابل های قابل انعطاف،تولید کابل 20 کیلو ولت با استفاده از تکنولوژی Gas Curing برای اولین بار در ایران،تولید کابل 63 کیلو ولت و اخذ گواهینامه Typetest از آزمایشگاه بین المللیKEMA کشورهلند و دریافت لوح تقدیر به عنوان اولین تولید کننده این کابل در ایران،احداث خط کامل تولید کابلهای فوق فشار قوی 400 کیلوولت و ساخت آزمایشگاه کنترل کیفی بان قابلیت تست Impules تا سطح 1600کیلو ولت و تست ولتاژ AC تا 500 کیلو ولت،تولید کابل 230 کیلوولت با هادی میلیکن 1600 میلیمترمربع و اخذ گواهینامه Type test آن از شرکت CESI است.
رشت_رکنا_مرجان گودرزی

 

کدخبر: 627039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟