جستجو برای یافتن بقایای هواپیمای سقوط کرده در سبلان آغاز شد

به گزارش رکنا، امروز علاوه بر امدادگران هلال احمر، نیروهای ارتش ، بسیج و افراد محلی گروه‌هایی از کوهنوردان زبده نیز به جمع جستجوگران پیوسته‌اند و این در حالی است که گزارش‌ها از نامساعد بودن وضعیت جوی، وزش باد شدید و کولاک در ارتفاعات سبلان می‌دهد.

از صبح امروز بالگردهای هلال احمر و ارتش برای یافتن سرنخی از هواپیمای سقوط کرده در سبلان نیز به پرواز درآمده و به سمت قله سبلان حرکت کرده‌اند.

مقام‌های محلی شب گذشته گفتند که شرایط نامساعد جوی ، برف سنگین ،تندباد و کولاک در روز چهارشنبه برای امدادگران دردسر آفرین بوده و مانع به نتیجه رسیدن تلاش‌ها جهت کشف بقایای هواپیما و نیز اطلاع از سرنوشت خلبان آن شد و این در حالی است که شرایط جوی امروز نیز نامساعد می‌باشد.

روابط عمومی ارتش روز چهارشنبه اعلام کرد: یک فروند جنگنده میگ-۲۹ نیروی هوایی ارتش در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در حین اجرای ماموریت دچار سانحه شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، این جنگنده پیش از ظهر چهارشنبه حین پرواز عملیاتی در منطقه عمومی شمال غرب کشور و در ارتفاعات سبلان دچار سانحه شد. خلبان این جنگنده سرهنگ «محمدرضا رحمانی» از خلبانان مجرب نیروی هوایی بوده است.

روابط عمومی ارتش یادآور شد: با وجود شرایط جوی نامساعد و برف‌گیر منطقه و صعب‌العبور بودن محل سانحه، تلاش برای مشخص شدن وضعیت خلبان جنگنده توسط تیم‌های جستجو و نجات هوایی و زمینی ادامه دارد.

در عملیات جستجو در ارتفاعات سبلان نیروهای ارتش ، هلال احمر ، بسیج ، اورژانس و نیروهای مردمی مشارکت دارند.

سبلان با ارتفاع ۴۸۱۱ متر از سطح دریا سومین قله بلند ایران بوده و در استان اردبیل قرار دارد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 528918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟