حمله به صفحات مجازی هنرمندان عادی شده است

بهنوش بختیاری بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به مسائل موجود در فضای مجازی اظهار داشت: ناسزا و حمله مردم در فضای مجازی هردفعه گریبان یکی از هنرمند ان را می گیرد که دیگر این امر طبیعی و عادی شده است. مثل اینکه این فضا به آیینه تمام نمای جامعه تبدیل شده که هر آدمی مشکلات و عقده های درونی خودش را در صفحات مختلف خالی می‌کند چرا که اگر دراین فضا فحش بدهی کسی دستش به تو نمی رسد.
وی ادامه داد : فکر می‌کنم تا پنج یا شش ماه دیگر این موج هم تمام می‌شود زیرا ما ایرانی‌ها قدم به قدم حرکت می‌کنیم و فقط مقداری باید صبوری کنیم. به هرحال در این فضا به من خیلی سخت می‌گذرد چون خودم صفحه شخصی‌ام را کنترل می کنم، اما حالا که مشغول تمرین تئاتر هستم فقط به کارم تمرکز کردم و دیگر کاری به این فضا ندارم.
بختیاری تصریح کرد : کمی فضای مجازی من را دل‌زده کرده اما در عین حال هم هوادارانم یا دوستانی در این محیط پیدا کردم که آنها از من انرژی های خوبی می گیرند و حیفم می آید که انرژی خوب را به آنها منتقل نکنم. سعی کردم هر کاری را در زندگی تجربه کرده‌ام در اختیارشان بگذارم.
وی افزود: من 40 سال سن دارم و به نوعی از نسل گذشته هستم. حس می‌کنم برای این بچه های کم سن و سال باید مادری کنم و هر مسئله مثبت و خوبی را به آنها انتقال دهم، منتها برخی‌ افراد در این فضا برای اذیت کردن هنرمندان را فالو (Follow) می کنند. واقعاً نمی‌فهمم چطور دلشان می‌آید با هنرمندی که آزارش به کسی نرسیده و تمام تلاشش را کرده مفاهیم خوب منتقل کند، چنین رفتارهایی انجام دهند.
این بازیگر در ادامه درباره نمایش «سه خواهر و دیگران» بیان کرد: از طریق حمید امجد و افشین هاشمی به این نمایش دعوت شدم. وقتی متن را خواندم، دنیای دیگری را تجربه کردم ود راین سالها هم تئاترهای بسیاری به من پیشنهاد شده اما دوست داشتم در کاری باشم که به معلومات و تجربیاتم در راستای بازیگری اضافه شود.
وی گفت: تئاترهایی که فضای شاد و کمدی دارند جای من نیست. البته نمی‌گویم که این کارها خوب نیست چرا که در جای خودش درست عمل می‌کنند، ولی کار من نیست و من به عنوان بازیگر باید کارهایی را تجربه کنم که به کیفیت کارم اضافه شود.
بختیاری تاکید کرد : «سه خواهر و دیگران» از آن دسته آثاری است که اندیشه و تفکر بسیار در آن دیده می شود و این نوع کارها برای من جذاب است. البته من آثار قبلی کارگردان این نمایش از جمله «پستو خانه» و «شب سیزدهم» را دیده بودم و یکی از طرفداران حمید امجد هستم.
وی کار کردن با حمید امجد در فضای تئاتر را مشابه فضای دانشگاهی خواند و عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در این کار حضور دارم و از تک تک عوامل این گروه یاد گرفتم، به من هم حق بدهید که به عنوان بازیگر تجربه های جدیدی را بیاموزم. در سال گذشته برای بازیگری کمتر وقت گذاشتم اما از حالا به بعد می خواهم مهارت هایم را در این حرفه تقویت کنم.
بختیاری در خصوص همکاری با حمید امجد گفت : امجد اجازه نمی‌دهد حتی یک کلمه را آنطور که می‌خواهی بیان کنی، چون باید هر کلمه و دیالوگ را آنطور که هست به تماشاگر منتقل کرد. در واقع بعد از این نمایش می توانم ادعا کنم که یک پله در بازیگری بالاتر آمده ام، دیگر کارهای بی محتوا را قبول نخواهم کرد و به شدت مسیر کاریم را تغییر خواهم داد.
وی اضافه کرد : من نقش «ناتاشا» را در این نمایش بازی می‌کنم، دختری که به دنبال منفعت طلبی است و نمود واقعی این نقش در جامعه ما بسیار دیده شده است. خوشبختانه توانستم ارتباط خوبی با نقشم برقرار کنم و در طول این چند ماه هم تمرینات فشرده ای داشتیم.
بازیگر فیلم سینمایی «پنجاه کیلو آلبالو» در خصوص کیفیت آثار سینمایی و تئاتر در مدت اخیر گفت : در این دوسال اخیر سینما و تئاتر خوب کار کردند و توانستند فروش های قابل توجهی داشته باشند، اما مشکل اساسی در سینما نبود سرمایه گذار است. متاسفانه هم اکنون کارگردان های فرهیخته و خوب کشورمان به دلیل نبود سرمایه گذار کار نمی‌کنند و اگر سرمایه گذاری هم می آید کارگردان را مجبور به ساخت فیلم های کمدی می کند که شاید عقیده و اعتقاد کار گردان نباشد، اما برای آنکه بیکار نباشد مجبور است به هر کاری تن دهد.
وی تاکید کرد: اگر دولت کنار سینما حرکت کند به نظرم وضع خیلی بهتر خواهد شد. متاسفانه عزت ومقام هنرمند پایین آمده چون به هر حال هنرمند وقتی به سمت هنر می‌رود در لایه های پنهان از مردم عادی جدا می شود و دولت این اجازه را از هنرمند گرفته که هنرمند خلاق باقی بماند.
بختیاری در خصوص استفاده بیش از حد از الفاظ نامناسب در برخی فیلم های سینمایی و نمایشی اظهار داشت: تئاتر و سینما باید شریف باشد، شاید در جایی بازیگری به الزام نقشش دیالوگ نامناسبی را بیان کند ولی نباید اساس را بر این گذاریم که جملات و کلمات رکیک را مدام بگوییم که مردم بخندند در حالی که باعث می شود قداست سینما و تئاتر از بین برود.
من هم اکنون نمایش «سه خواهر و دیگران» بازی می کنم، این نمایش هم طنز و مورد اجتماعی دارد اما یک کلمه نامربوط در آن استفاده نمی شود. من موافق استفاده از این دست دیالوگ ها در سینما و تئاتر نیستم و حتی گاهی شده تئاتری را با خانواده همسرم دیدم و از بیان برخی دیالوگ ها از خانواده همسرم خجالت کشیدم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 99240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟