داستان متفاوت ناصر چشم آذر از انتخاب نقش به یاد ماندنی خسرو شکیبایی در هامون +عکس و فیلم
حجم ویدیو: 27.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

در ابتدای این گفتگو چشم آذر پس از سلام و احوالپرسی از آخرین دیدار خود با رامبد جوان در جشن خانه سینما در سعدآباد گفت و اینکه در آن زمان مرحوم خسرو شکیبایی به وی گفته که چقدر رامبد جوان شخصیت شیرینی دارد.
چشم آذر ادامه داد: آمدم و با تو دست دادم و دستانم می‌لرزید اما در حال حاضر به دلیل جمع صمیمانه‌ای که دارید، چنین حسی ندارم.
در ادامه از تاثیر همنشینی گفت. اینکه انسانها بنا بر همنشینی با دیگران تغییر می کنند و مثلا اگر مولانا با ویکتور هوگو ارتباط داشت، اینقدر خودخواه نبود. به دلیل اینکه به نظر من شعرهایش خودخواهانه است.
وی در خصوص آشنایی خود با خسرو شکیبایی بیان کرد: همانطور که گفتم آشنایی آدمها با یکدیگر در آینده خودش را نشان می‌دهد. برای فیلم ">فیلم سینمایی «هامون» داریوش مهرجویی با من تماس گرفت و گفت برای جوان عاشق آن فیلم به دنبال یک بازیگر است و من «خسرو» را به او معرفی کردم.
پس از آن قطعه «مادر من» که متعلق به فیلم سینمایی «خواهران غریب» است و آهنگسازی آن بر عهده چشم آذر بوده است، همراه با حضار خوانده شد.
در ادامه چشم آذر درباره اینکه ملودی چگونه خلق می‌شود، عنوان کرد: من ١٣ ساله بودم که عمویم فوت شد. پس از آن برای وی به صورت بداهه خواندم و از آن زمان این کار را آغاز کردم. به نظر من آموختن زیباترین مرحله زندگی بشریت است و ای کاش متوجه شویم که ندانستن عیب نیست، نپرسیدن عیب است.
در ادامه رامبد جوان اسامی از جمله داوود رشیدی، پرویز پرستویی، رضا کیانیان، عباس کیارستمی، علی حاتمی، خسرو شکیبایی و ... را از وی پرسید و از او خواست که نظر خود را به صورت کوتاه در مورد آنها بگوید.
چشم آذر درباره کیارستمی گفت: من ١٩ساله بودم که عباس کیارستمی با من تماس گرفت و گفت: دیشب از شما یک موسیقی شنیده ام و میخواهم برای ٦فیلم ٢دقیقه ای که برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته ام موسیقی بسازید.
این آهنگساز پیشکسوت در پایان این گفتگو گفت: اولین کنسرت من بعد از ٣١ سال که از آمریکا برگشته ام، پارسال در مارکت باران عشق شکل گرفت و قرار است که با ارکستر ٤٥ نفری در ١٨و١٩ مرداد در تالار وحدت کنسرت برگزار شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 98900 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟