حمایت ستارگان «بازی تاج و تخت» از مهاجران سوری+عکس

لینا هدی، میسی ویلیامز و لیام کانینگهام ستاره‌های سریال محبوب «بازی تاج و تخت» از رهبران اتحادیه اروپا درخواست کردند تا تلاش‌های بیشتری در کمک به پناهندگان سوری انجام بدهند. آن‌ها همچنین از کسانی که در یونان آواره شدند بازدید کردند.
این بازیگران تنها چند روز پس از قسمت آخر دراماتیک فصل ششم این سریال به برنامه های حمایت از پناهندگان سر زدند و از اتحادیه اروپا خواستند در تفاهم نامه‌ای که در ماه مارس با ترکیه امضا کرد، تجدیدنظر کند. با استناد به این تفاهم نامه، مهاجران باید پیش از اینکه اجازه سفر به اتحادیه اروپا را پیدا کنند، خواستار پناهندگی در یک «کشور سوم امن» بشوند.
هدی که در سریال نقش سرسی لنیستر را بازی می کند، ویلیامز که نقش آریا استارک را بر عهده دارد و کانینگهام که سر داووس سی ورت است، وارد کمپ‌های «کمیته بین المللی نجات» شدند و با تعدادی از ۵۷ هزار پناهنده ای که تحت تاثیر این تفاهم نامه قرار گرفته‌اند، ملاقات کردند. هدی که با یک زن جوان سوری که با سه فرزند خود در لسبوس تنهاست صحبت کرده بود، در توییتر خود نوشت: «من امروز با چند انسان خارق العاده و قدرتمند ملاقات کردم. کسانی که از ما می خواهند به نشان همبستگی کنارشان بایستیم. این افراد هوشمند و سخت کوش می خواهند به خانه‌شان بروند. آن‌ها می‌خواهند به جوامع و محله‌های خودشان بازگردند. می خواهند فرزندان شان ادامه تحصیل بدهند. می‌خواهند آن‌ها به دانشگاه بروند، اما گیر کرده اند. همانجا گیر کرده‌اند. و به شدت غمگین هستند که کاملا قابل درک است. ما می توانیم کارهای بیشتری برای آن ها بکنیم. باید کارهای بیشتری برای شان بکنیم.»
ویلیامز در شمال یونان با یک بازیگر جوان سوری ملاقات کرد و گفت: «برای من همه چیز مربوط به کودکان می شود… کودکانی که تا این حد پتانسیل دارند، این همه امید و رویا دارند. آن انسانیتی که می‌گوید قابل قبول است که آن ها در کمپ های پناهندگان آن هم در اروپا بپوسند کجاست؟»
کانینگهام به صحبت هایی درباره ترسی که پدران افغان و سوری حس می‌کنند گوش کرد. او گفت: «این یک زلزله نیست، موج دریایی نیست. این بحرانی است که انسان ها آن را به وجود آورده اند: ۵۷ هزار نفر در یونان سرگردان هستند. کمپ های پناهندگان در اروپا؟ آیا واقعا این استانداردی است که رهبران اتحادیه اروپا می خواهند در پاسخ گویی به یک بحران پناهندگی جهانی تعیین کنند؟»
این سه همچنین کنار هم در ویدیویی برای کمیته بین‌الملل نجات ظاهر شدند. ویلیامز گفت: «ما احساس می‌کنیم وظیفه ماست تا داستان های آن ها را بگیریم و دید مردم نسبت به این افراد را تغییر بدهیم».
هدی گفت این بازدید زندگی او را تغییر داده و قول داد این آخرین باری نخواهد بود که مردم صحبت های او در این باره را خواهند شنید. پانوس ناوروزیدیس، مدیر ملی کمیته بین المللی نجات در یونان گفت: «حقیقت این بحران این است که برای خانواده هایی که لینا، میسی و لیام با آن ها ملاقات کردند، راه هایی وجود دارد. دلیلی وجود ندارد که ۵۷ هزار نفر مجبور به متوقف کردن زندگی های شان بشوند.» برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 87755 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟