کیث امرسون خودکشی کرد + عکس

کارل پالمر همکار و دوست صمیمی کیث امرسون مرگ این اسطوره موسیقی را تائید کرده است.

امرسون از بنیانگذاران گروه امرسون، لیک اند پالمر ( ای‌ال‌پی) یک ابرگروه پراگرسیو راک انگلیسی بشمار می آید. این گروه سال 1970 در کرویدن تشکیل شده که پس از شرکت در جشنواره جزیره وایت در همان سال به شهرت رسیدند. پلیس در گفتگو با اخبار بی بی سی گفته است: "در بررسی های اولیه فرضیه خودکشی کیث امرسون وجود دارد." رسانه های محلی امریکا نیز مدعی هستند این اسطوره با شلیک گلوله به سرش خودکشی کرده است. در همین راستا بیانیه ای در صفحه فیس بوک این گروه با این مضمون منتشر شده است:" از اعلام خبر فوت کیث امرسون پشیمان شدیم. لطفا به حریم خصوصی خانواده این هنرمند بزرگ در این شرایط اندوهبار احترام بگذارید."

جسد این نوازنده کیبورد روز پنج شنبه توسط نامزدش در منزل وی کشف شده است. امرسون در حال برنامه ریزی برای سفر هفته آینده اش به ژاپن در راستای برگزاری تور در این کشور بوده است.

وی به عنوان یکی از بهترین نوازندگان کیبورد در میان نسل خود محسوب می شد. همچنین علاوه بر موفقیت های اش در کنار کار گروهی، در کارهای انفرادی خود نیز خوش درخشیده بود.

پالمر برای ادای احترام به این نوازنده بزرگ در بیانه ای نوشت: " روح لطیف و عشق و شور و شوق کیث در کارش بعنوان نوازنده کیبورد از وی هنرمندی بی بدیل ساخته بود. این نابغه موسیقی از پیشگامان و نوآوران سبک راک، کلاسیک و جاز بشمار می آید."

کدخبر: 62140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟