موفقیت فراتر از انتظار فیلم کلینت ایستوود در گیشه

این در حالی است که تحلیلگران گیشه تا پیش از این پیش‌بینی کرده بودند جدیدترین محصول استودیوی «برادران وارنر» حداکثر 25 میلیون دلار در سه روز آخر هفته خواهد فروخت. سلنبرگر معروف به «سلی» کسی است که در سال 2009، یک فروند هواپیمای ایرباس را با 155 سرنشین به سلامت بر سطح رودخانه هادسن فرود آورد و به قهرمان امریکایی‌ها تبدیل شد.

درام زندگینامه‌ای «سلی» که با بودجه‌ای 60 میلیون دلاری تهیه و تولید شده است، پیش از اکران عمومی اولین‌بار در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو روی پرده رفت و با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. از میان نقدهای نوشته شده در وبسایت «راتن تومیتوز»، 83 درصد رویکرد مثبت به فیلم داشته‌اند. آمارها و داده‌های جمع‌آوری شده نیز حاکی از آن است که حضور ستاره پرطرفداری مانند هنکس به بالا رفتن فروش افتتاحیه فیلم کمک شایانی کرده است. بنابر آمار شرکت «کام‌اسکور»، 39 درصد از مخاطبان «سلی» به خاطر تماشای بازی هنکس و 20 درصد نیز به خاطر ایستوود نیز در سه روز آخر هفته گذشته راهی سالن‌های سینما شده‌اند.

همچنین، طبق آماری که از سوی «وارنرها» منتشر شده حدود 80 درصد از مخاطبان فیلم را افراد بالای 35 سال تشکیل داده‌اند که همین موضوع می‌تواند تضمین‌کننده فروش موفقیت‌آمیز «سلی» در هفته‌های آینده باشد. بازی تحسین‌برانگیز هنکس در ساخته جدید ایستوود، از همین حالا او را در صف مدعیان اصلی اسکار بهترین بازیگری قرار داده است.

همزمان با «سلی»، تریلر روان‌شناسانه «وقتی تنه می‌شکند» (When the Bough Breaks) نیز از جمعه گذشته (نهم سپتامبر) روی پرده رفت و با 15 میلیون دلار فروش افتتاحیه، رتبه دوم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آخر هفته گیشه امریکا را به خود اختصاص داد. داستان این تریلر 107 دقیقه‌ای که به کارگردانی جان کسار (سازنده «هدف نهایی»، 1995) جلوی دوربین رفته، روایتگر ماجرای زندگی زوجی است که در آرزوی بچه‌دار شدن هستند و خودشان را به آب و آتش می‌زنند تا هر طور شده صاحب فرزند شوند، اما در این مسیر با اتفاقات غیرمنتظره‌ای روبه‌رو می‌شوند که آن دو را وارد نبردی ناخواسته می‌کند. موریس چستنات، رجینا هال و جاز سینکلر بازیگران اصلی محصول جدید «اسکرین جمز» هستند که انتظار می‌رفته دست‌کم 20 میلیون دلار در سه روز افتتاحیه خود بفروشد.

دیگر محصول این استودیو که طی دو هفته گذشته صدرنشین گیشه امریکا بوده - فیلم ترسناک «نفس نکش» - نیز در سه روز گذشته 8.2 میلیون دلار فروخت و سرانجام با دو پله سقوط، در رتبه سوم قرار گرفت. کل فروش داخلی فیلم تا امروز به بیش از 66 میلیون دلار رسیده است که برای فیلمی با بودجه محدود 9.9 میلیون دلار، نتیجه‌ای درخشان به شمار می‌رود.

همچنین، فیلم ابرقهرمانی «جوخه انتحاری» جدیدترین محصول مشترک استودیوی «دی سی» و «برادران وارنر» بعد از شش هفته اکران در سینماهای امریکای شمالی، حدود 5.6 میلیون دلار فروخت و رتبه چهارم جدول پرفروش‌ها را به خود اختصاص داد. این بلاک‌باستر 175 میلیون دلاری که با بازی ستاره‌هایی همچون ویل اسمیت، جرد لتو و مارگوت رابی جلوی دوربین رفته، تا امروز بیش از 307 میلیون دلار در گیشه امریکا فروخته است.

از سوی دیگر، در ادامه تمام فیلم‌هایی که تابستان امسال با محوریت دنیای حیوانات روی پرده رفتند از جمله «در جست‌وجوی دری»، «زندگی مخفی حیوانات خانگی» و «کتاب جنگل»، استودیوی «لاینزگیت» نیز جدیدترین محصول خود با عنوان «حیات وحش» (The Wild Life) را از جمعه گذشته روانه پرده سینماها کرد. این انیمیشن سه‌بعدی که تولید مشترک فرانسه و بلژیک است داستان «رابینسون کروزوئه» را به تصویر می‌کشد. «حیات وحش» در سه روز افتتاحیه خود 3.4 میلیون دلار فروخت و به جمع پنج فیلم پرفروش گیشه امریکا راه یافت.

هفته آینده، گیشه امریکا احتمالا روزهای شلوغ و هیجان‌انگیزی را پیش رو خواهد داشت و فیلم‌های مهمی همچون «اسنودن» ساخته الیور استون، «جادوگر بلر» و «بچه بریجیت جونز» با بازگشت رنه زلوگر، به عنوان رقبای جدی «سلی» روی پرده خواهند رفت. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.



اخبار زیر را از دست ندهید:

در شرکت تنها بودم که سرایدار با تهدید چاقو مرا آزار و اذیت کرد

وحشتناک ترین شوخی با 6 زن و مرد در مقابل دوربین مخفی + فیلم و عکس

عمل وقیحانه با یک مرد برای درک حس بازیگر دریک فیلم + عکس

سلفی الناز حبیبی با مرد دوست داشتنی در حال تهرانگردی +عکس

سلفی دیدنی سوپراستار زن سینمای ایران با کامران تفتی ! +عکس

کدخبر: 224546 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟