جهانگردی الناز شاکردوست از اروپا تا شرق آسیا +تصاویر

اولین فیلم رئال- انیمیشن سینمای ایران ، قرار است پس از حضور در جشنواره مونترال کانادا اینبار در 21 دوره جشنواره بین المللی فیلم بوسان حضور یابد. این جشنواره قرار است بیست و یکمین دوره خود را از تاریخ 15 الی 25 مهر ماه 95 در شهر بوسان کره جنوبی برگزار شود.
انیمیشن «مبارک» به کارگردانی محمدرضا نجفی امامی و بازی الناز شاکردوست داستان پیرمرد نقالی را روایت می‌کند که با عروسک‌هایی که در اقتباس از شخصیت‌های شاهنامه فردوسی ساخته شده‌اند، به کسب و کار مشغول است. پیرمرد بخش فراوانی از زندگی‌اش را در جهان اسطوره‌ها گذرانده و نگران روزی است که شخصیت‌های سیاه افسانه‌ای، دنیا را به سوی تاریکی و تباهی کشانند. نگرانی او، عروسک‌هایش را وادار می‌کند که وارد عمل شوند و برای کمک رساندن به پیرمرد نقال، با نوه جوان او همراه می‌شوند و داستان پرفراز و نشیب و ماجراجویانه ای را اغاز می کنند.
معرفی شخصیت های فیلم:
دیو اکوان:
اکوان یک دیو است. در داستان‌های شاهنامه، اکوان با رستم دشمنی دارد و با او به نبرد می‌پردازد. اما در فیلم سینمایی مبارک، اکوانی دیگر را مشاهده خواهید کرد.اکوانی که در فیلم مبارک نمایش داده شده، یک دیو ساده‌لوح، مهربان و اندکی احمق است که اتفاقاً خیلی هم رستم را دوست دارد و برای کمک به او تلاش زیادی می‌کند.
دیو سپید:
در شاهنامه آمده که دیو سپید، سردسته دیوها و بسیار حیله‌گر است. او کیکاووس شاه را به دام می‌اندازد و رستم مجبور می‌شود برای نجات او، با دیو سپید بجنگد و او را از پای در آورد. اما در مبارک، دیو سپید همان دیو پرخاشگر و بد ذات شاهنامه نیست ..دیو سپید در این فیلم ، نه تنها با رستم دشمن نیست و با او نمی‌جنگد، بلکه به او علاقه دارد و با دشمنانش مبارزه می‌کند. او از اکوان عاقل‌تر است و دائم مجبور است که اشتباه‌های او را بپوشاند.
مبارک:
مبارک را همه می‌شناسند، خصوصاً کسانی که به نمایش‌های خیمه شب‌بازی علاقه دارند.مبارک عروسکی است که از دیرباز در نمایش‌های عامیانه ایرانی حضور داشته و با شیطنت و شوخ‌طبعی، مخاطبان را خندانده است. در نمایش‌های خیمه شب‌بازی، معمولاً شخصی که مرشد نامیده می‌شود، داستان را روایت می‌کند و مبارک با سئوال‌ها و شیطنت‌هایش، با او همراه است.نام فیلم سینمایی «مبارک» از این شخصیت دوست‌داشتنی و ماندگار در ذهن ایرانیان گرفته شده. شخصیت مبارک در این فیلم، با دیوها همراه می‌شود و در تمام لحظات این داستان ماجراجویانه حضور دارد.
لازم به ذکر است کاراکتر های فیلم مبارک (دیو اکوان،دیوسپید و مبارک) در شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی حضوریافتند و با طرفداران خود عکس یادگاری انداختند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.







کدخبر: 193594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟