گزارش گاردین از دستمزد  نجومی محمد رضا گلزار / این بازیگر بیشترین دستمزد را در سینمای ایران می گیرد

روزنامه گاردین در گزارش فهرست دستمزد نجومی بازیگران سینما ایران را منتشر کرد و نوشت:
دریافت دستمزدی معادل 55 هزار پوند تنها برای سه روز کارکردن در نقش یک فرشته کاری بسیار عالی است.
این دستمزد شاهانه "محمدرضا گلزار" یکی از ستارگان سینمای ایران است که بابت فقط سه روز ایفای نقش در فیلمی به نام "دمکراسی در روز روشن" به وی تعلق گرفته است.
این دستمزد نجومی نوعا" برای ستارگان سینمای ایران هشدار دهنده است که سخت گیری های مالیاتی به سراغ آنها هم خواهد آمد.
خبر دستمزد نجومی گلزار و سایر ستارگان سینمای ایران توسط "رضا استادی" از منتقدان سینما در تلویزیون ایران مطرح شد. فهرستی که توسط استادی قرائت شد از سوی سینماگران اعم از تهیه کنندگان و کارگردانان اینگونه ارزیابی می شود که دستمزهای نجومی بازیگران خود به خود سبب افزایش هزینه تولید فیلم می شود و ماندگاری صنعت بسیار متزلزل سینمای ایران را تهدید می کند.
"علی معلم" منتقدی دیگر در روزنامه تهران امروز هم هشدار داد که پرداخت دستمزدهای کلان در سینمای ایران تقلید از سینمای هالیوود است بدون آنکه منافع این کار قابل مقایسه با هالیوود باشد.
گلزار برای فیلم - دو خواهر - معادل 42 هزار پوند دریافت کرده است.
برخی بازیگران در واکنش به انتقادها می گویند که دستمزدهای بالا به علت ناامنی شغلی و ماهیت کوتاه مدت دوران بازیگری آنهاست ضمن آنکه دستمزد آنان در مقایسه با دستمزد بازیکنان فوتبال بسیار ناچیز است.
اما این توجیه های صنفی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قانع کننده نیست. "علیرضا سجادپور" معاون سینمایی وزارت ارشاد (‌ مدیرکل شورای ارزشیابی و نظارت بر آثار سینمایی ) هشدار داده است که بازیگران دارای دستمزدهای عجیب و غیرمعمول نجومی در آینده هدف مالیات بندی قرار خواهند گرفت.
سجادپور گفته است: پرداخت دستمزدهای کلان هماهنگی با سیاستهای ما برای توسعه سینما و ارتقای سطح فروش فیلمها ندارد. این رقم های نامعمول موجبات نارضایتی را در جامعه سینمای ایران به بار آورده و هزینه تولید فیلم را بالا برده است.
این در حالی است که کارگردان سریال «عاشقانه» نیز در رابطه با پیشنهاد یک‌ میلیاردی این اثر نمایشی به محمدرضا گلزار گفت: نرخ‌های بازیگران افزایش زیادی پیدا کرده است در این ارتباط نمی‌توانم صحبت کنم، اما به‌ مدت پنج‌ ماه این بازیگر در اختیار پروژه است و باید رقم قرارداد وی را بر این اساس حساب کرد.
این فیلم ساز با اعلام این‌ که در حال حاضر تنها با طرح کلی «عاشقانه» روبه‌ رو هستند و نگارش فیلمنامه این سریال هنوز به پایان نرسیده است، گفت: پیش‌تولید غیررسمی این سریال به‌ تازگی آغاز شده است و بیش از ۴۵روز هم طول خواهد کشید. خوشبختانه موفقیت سریال«شهرزاد» باعث شده که با حساسیت‌های زیادی روند تولید این اثر را به جلو هدایت کنیم و با استراتژی موثر و مشخص فعالیت خودمان را آغاز کنیم. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 192933 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟