جناب خان قبل از خندوانه +تصاویر

محمد نادری بازیگر تئاتر و تلویزیون در خصوص ایده‌پردازی و خلق شخصیت «جناب‌خان» گفت: برای طراحی و ساخت مجموعه عروسکی «کوچه مروارید»، مثل بقیه دوستان به من هم سفارش کار شد و بعد از همفکری‌ اتاق فکر، نویسندگی را برعهده گرفتم و سعید سالارزهی به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان «کوچه مروارید» را با بقیه دوستان شروع کردیم.
وی ادامه داد: بعد از همفکری‌ گروهی، با دوست و همکلاسی دوره دانشگاهم محمد بحرانی، به شخصیت «جناب‌خان» پر و بال دادیم.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «دورهمی» در خصوص شخصیت اصلی «جناب‌خان» بیان کرد: «جناب‌خان» یک کاراکتر لبوفروش است که با سن و سال بالای خود روحیه‌ای کودکانه دارد و در موقعیت‌های مختلف زود جوگیر می‌شود.
نادری افزود: در بخش نگارش و ایده‌پردازی این عروسک با نگاه دقیق، تکه‌کلام‌ها و ویژگی‌های ساختاری را در نظر گرفتیم و از همان ابتدا انتخاب و پیشنهاد اول و آخر من به عنوان نویسنده برای کاراکتر «جناب‌خان» صداپیشگی محمد بحرانی بود.
بازیگر مجموعه تلویزیونی «شمعدانی» خاطرنشان کرد: کاراکتر «جناب‌خان» ابتدا شخصیتی ارمنی داشت و بعد از پیشنهادات بحرانی و شناخت او با مردم آبادان و اهواز، به لهجه و شخصیتی جنوبی رسیدیم.
وی از نامگذاری این شخصیت عروسکی گفت: «جناب‌خان» تنها کاراکتری بود که در «کوچه مروارید» با بچه‌ها ارتباط و رابطه‌ای دوستانه با دیگر شخصیت‌های این مجموعه داشت.
نادری افزود: با این شخصیت و موقعیتش در «کوچه مروارید» از جنبه‌های آموزشی و احترام به بزرگسالان، نمی‌توانستیم او را با اسم کوچک صدا کنیم. از طرفی اگر عنوان «آقا» برای او می‌گذاشتیم با بچه های کم سن و سال خیلی فاصله می‌گرفت. با این حساب دنبال اسمی گشتیم که خوش آهنگ باشد و احترام را حفظ کند. به همین خاطر ما همیشه پسوند «جناب» را در زبان محاوره برای افراد بزرگ به کار می‌بریم و «خان» را برای ادای احترام به بزرگسالان. «خان» را به «جناب» اضافه کردیم و به این ترتیب اسم «جناب‌خان» را برای عروسک بزرگسال «کوچه مروارید» در نظر گرفتیم.
وی در خصوص بداهه‌پردازی محمد بحرانی در قالب شخصیت «جناب‌خان» اظهار داشت: بداهه پردازی محمد در نقش «جناب‌خان» فوق‌العاده است. وابستگی ما در «کوچه مروارید» به متن بیشتر بود و باید حواسمان را بیشتر روی بحث کودک و آموزش کودکان می‌گذاشتیم. اما حالا با ورود «جناب‌خان» به «خندوانه» کاراکتر او پر و بال گرفت و توانست بیش از پیش با مخاطب بزرگسال ارتباط برقرار کند.
نادری در خصوص درباره توقف مجموعه نمایشی «کوچه مروارید» بیان کرد: تا حدی کار در بخش شبکه خانگی پیچیده است و قوانین خاص خودش را دارد. در واقع «کوچه مروارید» به دلیل اینکه وابسته به بخش خصوصی بود و تهیه کننده کار با مشکل مالی روبرو شد، ادامه تصویربرداری آن در فاز دوم با نویسندگی و کارگرانی خودم به تعویق افتاد.
وی درباره رسانه‌ای شدن «کوچه مروارید» و پخش آن از تلویزیون بیان کرد: بعد از توقف پخش سری اول برای پخش و ادامه تهیه و تولید این مجموعه نمایشی با تلویزیون رایزنی کردیم اما باز به دلیل موقعیت‌های مالی و مشکلات موجود نمی دانم چرا اتفاقی رخ نداد.
نادری در پایان در خصوص ساخت فیلم سینمایی «جناب‌خان و رامبد جوان» عنوان کرد: ایده‌ای برای ساخت فیلم سینمایی «جناب خان و رامبد جوان» وجود دارد، اما تمام روند تولید آن در حد حدس و گمان است و به این زودی در دست ساخت قرار نمی گیرد. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.





اخبار زیر را از دست ندهید:

شقایق فراهانى در آغوش مریم کاویانى +عکس

فرهادی به کشور وفادار است، انگ‌های نامربوط به او نمی‌چسبد

ستاره سریال پرطرفدار «برکینگ بد» برای ان بی سی سریال می سازد+عکس

نقدیرجشنواره ونیز از امیر نادری+عکس

نقش پنهان بازیگر برنده اسکار در فیلم جدید +عکس

کدخبر: 192032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟