هدیه تهرانی چه شد که به سینما بازگشت + صوت

* چه شد که هدیه تهرانی بازی در «عادت نمی کنیم» را قبول کرد و با آن دوباره این ستاره به پرده سینما آمد؟

_هدیه تهرانی خیلی آدم سختگیری است.

* چگونه این هنرمند سختگیر را به سینما بازگردانید؟

_اعتماد کرد.

* دیالوگ شما به عنوان کارگردان و تهرانی به عنوان بازیگر، زمان قبول فیلمنامه چه بود؟

_ فیلمنامه را خواند . تماس گرفت و گفت: باید حرف بزنیم، من حرف‌هایش را شنیدم، او نیز حرف‌های مرا شنید و بعد با هم درمورد فیلمنامه و فضای بازیگری این نقش گپ زدیم. یک گپ خوب و شاهکار. هدیه تهرانی انسان خیلی ویژه‌ای است. در چند نوبت که با هم گپ کاری می‌زدیم یکسری پیشنهادات در مورد کاراکتر داد، درمورد پیشنهادات وی صحبت کردیم. من و هدیه تهرانی زبان یکدیگر را خیلی خوب فهمیدیم و فکر می‌کنم همین اشتراک فکری باعث شد که قبول کند به این پروژه بپیوندد.

* هدیه تهرانی بعد از قبول نقش، ‌چقدر در تغییر دیالوگ‌ها و فضای بازیگری‌اش تاکید بر نظر خود داشت؟

_این را در مورد هدیه تهرانی زیاد می‌گویند ولی من با تأکید می‌گویم که چنین شرایطی نبود. او همه‌جوره در خدمت فیلم بود. در همان گفت و گوهایی که داشتیم به یک تعامل رسیده بودیم وهمین نقطه اشتراک باعث شده بود که همراه خوبی باشد.

* محور بیشترین گپی که با هم می‌زدید چه بود؟ فیلمنامه، کاراکتر؟

_بیشترین صحبت بر روی کاراکتر «سیما» بود. نقشی که در این فیلم بازی می‌کند. هدیه تهرانی فوق‌العاده باهوش است. اگر کاراکتر را هم نفهمد آن را بازی نمی‌کند. وقتی هم فیلم به پایان ساخت خود رسید، برای بعضی منتقدان پیش از جشنواره اکران شد، همه گفتند: هدیه تهرانی نقش را خوب شناخته است.

* در کنار هدیه تهرانی، سه بازیگر قدرتمند در نقش‌پردازی سینما محمدرضا فروتن، ساره بیات و حمید رضا آذرنگ، حضور دارند. هرکدام از اینان با چهره تازه‌ای از کاراکترسازی به این فیلم آمده بودند.

_عادت نمی کنیم تنها فیلم ساره بیات در جشنواره امسال است. امسال بعد از فیلم من دیگر کار نکرد. او نیز به شدت وسواسی برروی انتخاب کاراکترهایی است که بازی می‌کند. ساره من را کشت آنقدر که ازمن درمورد زوایای کاراکتر سوال کرد و من لذت می‌بردم که این بازیگر تا این حد پردازش درست یک کاراکتر برایش ارزشمند است. به طور کل بازیگران این فیلم، ‌دل، دل برای نقش‌هایشان می‌زدند، همه سعی داشتند بهترین بازی را برای نقش خود ارائه دهند. به چشم می‌دیدم که تک به تک بازیگران برای نقش آفرینی برجسته دراین فیلم چه تلاشی می‌کنند. هدیه تهرانی برای اینکه لحظه به لحظه حال کاراکتر را به تصویر درست برساند بعضی مواقع کارهای عجیبی می‌کرد.

* مثلا؟

_در همان سکانس‌های اول، هرکاری می‌کردیم اشک ریختن با سرخی چشم درست و قابل قبول، ایجاد نمی‌شد. ناگهان دیدم هدیه از لوکیشن خارج شد، بعد از چند دقیقه برگشت و گفت: «بگیرید»، دیدم چشمانش کاسه خون شده است. درست همانی که می‌خواستیم. بعد از اینکه برداشت اول را گرفتم، پرسیدم: «چه کردی؟». فهمیدم مایع دستشویی در چشمش ریخته بود. این کار فقط از یک بازیگر حرفه‌ای بر می‌آید. چه کسی برای نقش‌اش چنین کاری می‌کند؟ یا محمدرضا فروتن که از یک مقطعی به بعد به یک سکوت و درخودفرورفتگی رسیده بود. یک نگاهی به اطراف داشت؛ سکوت خاصی که در قالب کاراکتر به آن رسیده بود.

حجم فایل صوتی: 2.73M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 11182 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟