تصاویر زیبا پارانوما از ناشناخته‌های مریخ + فیلم
حجم ویدیو: 2.43M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

تصاویر منتشر شده از سوی ناسا بیشتر از فلات «ناکلوفت» در مریخ گرفته شده و چشم‌انداز تصاویر نشان از فرسایش بادی طی میلیون‌ها سال در سطح این سیاره سرخ دارد.

ناسا اعلام کرده فیلم این تصاویر نیز در سایت یوتیوب منتشر شده است. در تصاویر پارانوما سطح ناهموار و بستر ماسه سنگی سطح مریخ بخوبی دیده می‌شود. مریخ‌نورد «کنجکاوی» از سال 2013 میلادی در سطح سیاره سرخ درحال کاوش است.«استیولی» از پروژه تحقیقاتی کنجکاوی می‌گوید: این فضاپیما درحال بررسی وضعیت در سطح مریخ است. «کنجکاوی» از تپه‌ها و ناهمواری‌ها بالا می‌رود و در حال فیلمبرداری و عکاسی است و تصاویر اخیر بسیار هیجان‌انگیز هستند. چرخ‌های کنجکاوی طوری طراحی شده که می‌تواند وزن آن را تحمل کند و در فراز و نشیب‌ها بدرستی پیش برود. در این بررسی‌ها از «کوه شارپ»، «فلات ناکلوفت» و دهانه گیل فیلمبرداری شده است. در زمین‌شناسی انجام شده موردی چون اکسید آهن، خاک رس و سولفات شناسایی شده که به حفظ حیات میکروبی در سطح سیاره کمک می‌کند.
وی افزود: تصاویر پارانومای 360 درجه‌ای دید بهتری در تحقیقات به ما داده و بررسی نمونه شن و ماسه می‌تواند اطلاعات جالب‌تری از این سیاره مرموز را دراختیار ما قرار دهد.

کدخبر: 74119 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟