بازتاب انتشار خبر مرگ دانش آموز دزفولی در حیاط مدرسه/  لحظه ورزش اجباری سید علیرضا باز بینی می شود +فیلم
حجم ویدیو: 17.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01

سخنان مدیر آموزش و پرورش دزفول نیز در بین مخاطبان و خانواده دانش آموز بازتاب زیادی داشت و اکثرا این سخنان را به نقد کشیده بودند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از شهرستان دزفول، غلامرضا نصراله پور گفت : مرگ ناگهانی دانش آموز س - م در اسفندماه سال 94 در یکی از مدارس دزفول براثر ایست قلبی بوده ومشخص نیست چرا عده ای پس از گذشت چند ماه اخیراً در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند این اتفاق ناراحت کننده را به معلم و مدرسه ارتباط دهند.
وی افزود: این دانش آموز که در مدرسه سعادت آزادگان دزفول تحصیل می کرد مبتلا به بیماری مادر زادی قلبی بوده و بیماری وی از سوی والدین به مسؤولان مدرسه اطلاع داده شده بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دزفول افزود: مسؤولان این واحد آموزشی نیز به دلیل بیماری قلبی دانش آموز، وی را از هر گونه فعالیت ورزشی منع کرده بودند ولی دانش آموز در زنگ ورزش با مشاهده سایر دانش آموزان قصد انجام فعالیت های ورزشی داشته که اتفاقا معلم ورزش مانع وی شده بود.

وی با بیان اینکه طبق تأیید پزشکان و بر اساس پرونده پزشکی موجود به دلیل بیماری مادرزادی احتمال مرگ این کودک وجود داشت؛ تصریح کرد: براساس مستندات معلم ورزش و مدرسه نه تنها این دانش آموز را مجبور به انجام فعالیت ورزشی نکرده اند بلکه براساس گواهی پزشک و هماهنگی قبلی با خانواده مانع انجام هرگونه فعالیت ورزشی توسط ایشان هم شده بودند.

نصراله پور با اشاره به اینکه پرونده این دانش آموز در دستگاه قضایی در دست پیگیری است و تاکنون حکمی در این خصوص صادر نشده است اظهار کرد : دوربین مدار بسته این واحد آموزشی فیلم مربوط به فعالیت ورزشی این دانش آموز را ضبط کرده و طبق شواهد هبچ اجباری برای فعالیت ورزشی این دانش آموز از سوی معلم مربوطه صورت نگرفته است.

در برابر این اظهار نظر مدیر آموزش و پرورش دزفول پدر سید علیرضا موسوی جزایری با تاکید بر اینکه پرونده ای با عنوان تسبیب در قتل غیر عمد فوت برادرش ناشی از قصور و مطالبه دیه در شعبه دوم بازپرسی دادگستری شهرستان دزفول تشکیل شده و در حال پیگیری های مستمر است به رکنا گفت: با انتشار خبر مربوط به فوت تلخ برادرم در رکنا علاوه بر بازتاب گسترده در شبکه های اجتماعی، بالاخره رئیس آموزش و پرورش دزفول اظهارات خود را بیان کرد ومتاسفانه به دور از حقیقت و مدارک ومستندات موجود که ضمیمه پرونده است این حادثه تلخ را به عهده برادرم گذاشت. اظهارات وی را علاوه بر اینکه کاملا تکذیب می کنیم اعلام می کنم که حرفهای ایشان مستدل و محکمه پسند نبوده و جهت شانه خالی کردن از پرداخت دیه و بی گناه جلوه دادن معلم و مدیر و سایر مسئولین مدرسه در مرگ برادرم بوده است.

وی افزود: عجیب اینکه معلم ورزش در دفاع از خود عنوان کرده است که من سید علیرضا را مجبور به ورزش نکرده و حتی با نمایش فیلم حادثه در حضور ایشان تصویر خود را در فیلم انکار می کند و می گوید من نیستم!!! پس این سوال مطرح می شود وی به عنوان معلم ورزش در زنگی که مربوط به اوست و وظیفه محافظت از بچه ها را به عهده دارد در زمانی که برادرم ورزش می کند، دقیقا کجا حضور داشت؟ آیا ایشان اصلا در حیاط بوده است؟ آیا ایشان نباید به عنوان معلم ورزش و سرپرست دانش آموزان در حیاط حضور داشته باشد؟ چرا از پوشیدن لباس ورزشی و دویدن برادرم در زمین ورزش هیچگونه ممانعتی نکرده است؟ معلم در زمان بروز حادثه کجابوده که با تاخیر وارد صحنه حادثه می شود؟ آیا هیچ مسئول دیگری نظاره گر فیلم حادثه در زمان وقوع آن نبوده است؟ رفتار اداره و مسئولین مدرسه پس از شکایت بشدت تغییر کرده بود و حراست اداره آموزش و پرورش فیلم کامل حادثه را تسلیم دادگاه نکرده (فیلم حادثه ناقص و ناکافی است) و عنوان کرده مقداری از فیلم را کات کردیم! و قبل از تحویل فیلم به نیروی انتظامی، به بهانه های مختلف مبنی بر اینکه دوربین مدار بسته مدرسه خراب است، کیفیت ندارد و... از تحویل به موقع آن سر باز زده و فرصتهای طلایی شکایت را سوزانده اند.

بنابه گزارش رکنا،برخلاف تعجب مدیر آموزش و پرورش دزفول از اینکه چرا پس از گذشت 4 ماه ماجرای مرگ دانش آموز بیمار در زنگ ورزش انتشار یافته است باید گفت که هر پرونده ای تا تمام شدن مراحل قضایی با صدور حکم و اجرای آن قابل انتشار رسانه ای بوده و گذشت زمان در آن و فراموشی چنین پرونده هایی تاثیری ندارد.


برای مشاهده خبر قبلی این واقعه کلیک کنید

کدخبر: 76235 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟