دستگیری دزد مسلح با کلاه گیس + عکس

به گزارش خبرنگار ما ، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح دو عملیات ضربتی پلیس گفت: ماموران انتظامی شهرستان تربت جام در اقدامی اطلاعاتی به طراحی نقشه سرقت های مسلحانه توسط جوانی 19 ساله دست یافتند.
سردار بهمن امیری مقدم افزود: پلیس در اقدامی ضربتی پس از تعقیب و مراقبت های نامحسوس ، فرد مورد نظر که یونس نام دارد ساعت 17:00روز گذشته در حالی که با استفاده از عینک دودی و کلاه گیس تغییر چهره داده بود در یکی از خیابان های شهر تربت جام دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از کیف دستی متهم یک قبضه اسلحه کلت کمری کشف و این جوان 19 ساله با دستورات تخصصی مقام قضایی در اختیار کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی قرار گرفت.
ماموران انتظامی در بازرسی از منزل این متهم نیز پنج تیر فشنگ اسلحه کلت کمری و دو عدد کلاه گیس دیگر کشف کردند.
سردار بهمن امیری مقدم خاطر نشان کرد: متهم در تحقیقات فنی پلیسی اعتراف کرد از یک ماه قبل با دو جوان 24 و 25 ساله آشنا شده و نقشه سرقت های مسلحانه از طلافروشی ها را طراحی کرده بود اما قبل از آن که بتواند نقشه خود را عملی کند دستگیر شده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در پی این اعترافات، پلیس دو متهم دیگر پرونده را نیز ساعت 24 روز گذشته در مخفیگاه شان دستگیر کرد.
وی اظهار داشت: تحقیقات از این افراد که احتمال می رود در دیگر شهرهای استان خراسان رضوی نیز مرتکب سرقت های خشن شده باشند ادامه دارد.
سردار بهمن امیری مقدم در بخش دیگری از این مصاحبه به دستگیری عامل 317 فقره کلاهبرداری از شهروندان در نیشابور اشاره کرد و گفت: با شکایت تعدادی زیادی از شهروندان در دی ماه سال گذشته مبنی بر کلاهبرداری با شگرد سفر به کربلای معلی، پلیس آگاهی این فرماندهی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: با بررسی اظهارات افراد مالباخته که اکثراً افراد سالخورده و متقاضی سفر به عتبات عالیات بودند مشخص شد این افراد در پی تبلیغات فریبنده فردی سودجو با ظاهری فریبنده مبنی بر اعطای کمک بلاعوض 300هزار تومانی به متقاضیان سفر به کربلا به وی مراجعه داشته اند.
سردار امیری مقدم خاطر نشان کرد: متهم با اعتماد سازی و چرب زبانی توانسته بود از هر نفر مبلغی بین 700 تا یک میلیون و 200 هزار تومان اخذ و پس از واریز مبالغ به حساب شخصی خود، در قبال آن فرم های تایپ شده به شهروندان تحویل دهد.
این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پس از بررسی دقیق اظهارات مالباختگان با راهنمایی آنان چهره فرضی متهم متواری را ترسیم و تحقیقات گسترده ای را برای دستگیر این فرد شیاد آغاز کردند.
سردار امیری مقدم تصریح کرد: کارآگاهان با تحقیقات گسترده و رد زنی های اطلاعاتی محل اختفای متهم 47 ساله را در یکی از شهرستان های مجاور شناسایی و با اخذ نیابت قضایی، او را دریک اقدامی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: متهم که دارای سوابق متعددی در زمینه کلاهبرداری بود در مواجهه حضوری با شاکیان و ادله پلیسی به 317 فقره کلاهبرداری با این روش اعتراف و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد. تحقیقات از این متهم ادامه دارد

کدخبر: 75243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟