اعتراف دکترای آی تی به جعل تراول چک های 50 هزار تومانی + فیلم و عکس
حجم ویدیو: 18.21M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
رکنا: دکترای آی تی با جعل ماهرانه تراول چک های 50 هزار تومانی ثروت باد آورده به جیب می زد.

روز دهم اردیبهشت ماه امسال در پی گزارشی در خصوص تلاش برای فروش تراول چک های جعلی توسط جوان 24 ساله ای به نام مجید در محدوده میدان ونک ، مأموران تیم تجسس کلانتری 103 گاندی در محدوده میدان ونک حاضر شده و بلافاصله با شناسایی مجید اقدام به دستگیری وی کردند و در بازرسی اولیه از موتورسیکلت آپاچی همراه مجید نیز موفق به کشف اسکناس های 50 هزار تومانی جعلی شدند . با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جعل و به دستور دادیار شعبه دوم دادسرای ناحیه 36 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .
مجید در بازجویی ها به تلاش برای فروش تراول چک های جعلی اعتراف و عنوان داشت : قصد داشتم تا 80 برگ تراول چک 50 هزار تومانی مجعول را به مبلغ 150 هزار تومان بفروشم که دستگیر شدم " . مجید در ادامه اظهاراتش مدعی شد : "تراول چک ها را در داخل ایستگاه مترو از شخصی به نام میثم گرفته بودم و هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی از میثم ندارم" .
در حالیکه مجید در اظهارات اولیه ، شخصی به نام میثم را به کارآگاهان معرفی و مدعی شده بود که هیچگونه آدرس و نشانی مشخصی از وی در اختیار ندارد اما در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشود و با اعتراف به دروغ هایش عنوان داشت : تراول چک های جعلی را از شخصی به نام "غلامرضا "33 ساله تحویل گرفتم .
با شناسایی مخفلیگاه غلامرضا در خیابان مجیدیه شمالی ، کارآگاهان با دستور قضایی به این محل مراجعه و با دستگیری غلامرضا در بازرسی از این محل موفق به کشف دهها برگ تراول چک مجعول ، مهرهای جعلی متعلق به مراکز تحصیلات تکمیلی ، دهها برگ گواهینامه مجعول پایان تحصیلات دوره متوسطه ، دهها برگ گواهینامه مجعول پایان دوره پیش دانشگاهی ، یک دستگاه کپی تمام رنگی مورد استفاده در چاپ مدارک جعل شده و .... شدند .
با دستگیری و انتقال غلامرضا به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران و بررسی سوابق وی مشخص شد که وی از مجرمین سابقه داری است که پیش از این نیز به اتهام صدور دهها مدرک تحصیلی مجعول دستگیر و به 8 سال زندان محکوم شده که با تأمین قرار وثیقه از زندان خارج شده است .
متهم در خصوص سابقه ی خود در خصوص جعل مدارک تحصیلی ، با اشاره به داشتن مدرک معادل دکتری در رشته IT عنوان داشت که در آن پرونده دهها برگ مدرک جعلی مربوط به پایان دوران متوسطه ( اخذ دیپلم ) را به دهها نفر فروخته که دستگیر و روانه زندان شده است .
سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ، با اعلام این خبر گفت : خوشبختانه با اقدامات پلیسی به عمل آمده در این پرونده تمامی تراول چک های جعلی آماده شده جهت توزیع ، قبل از هرگونه اقدام متهمین کشف و توقیف شد .

حجم فایل صوتی: 4.36M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 74388 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟