خونسردی پسر پدر کش پای میز محاکمه + عکس

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این ماجرا از پانزدهم شهریور 91 به دنبال کشته شدن مرد 55ساله ای به نام مروت در دستور کار پلیس قیامدشت قرار گرفت. شواهد نشان می داد این مرد در جدال خانوادگی با پسر معتادش به نام یحیی از پای درآمده است. این پسر به قتل پدرش اعتراف کرد و گفت: پدرم را کشتم چون از سرزنش های همیشگی او خسته شده بودم.
یحیی دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور دو قاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: از خون پسرم گذشت می کنم تا نوه ام اعدام نشود. سپس دو خواهر متهم یک به یک روبه روی هیات قضایی ایستادند.آنها گفتند: با توجه به اینکه رییس قوه قضاییه از طرف خواهر کوچکمان که هنوز به سن قانونی نرسیده درخواست دیه کرده است ما هم با دریافت دیه اعلام گذشت می کنیم و راضی به قصاص برادرمان نیستیم.
سپس یحیی که سابقه کیفری دارد پشت تریبون دفاع ایستاد و با خونسردی به سوالات هیات قضایی پاسخ داد.
وی گفت: مدتی بود به شیشه اعتیاد داشتم. به همین خاطر سر کار نمی رفتم و همه فکرم تامین پول مواد بود. پدرم مدام سر همین موضوع مرا سرزنش می کرد. آخرین بار با هم درگیر شدیم و او حرف های گذشته را پیش کشید. او با یک میله آهنی به من حمله کرد تا مرا کتک بزند و مجبور شوم سر کار بروم. من هم که کنترل اعصابم را از دست داده بودم کارد آشپزخانه را برداشتم و چند ضربه به او زدم.
وی ادامه داد: قبلا هم به خاطر درگیری چهار سال در زندان بودم.مواد باعث شد تا زندگی ام تباه شود.
وی که در جریان دادگاه ابراز پشیمانی نمی کرد گفت: من بعد از درگیری با پدرم با اروژانس تماس گرفتم تا او را به بیمارستان برسانم اما کار از کار گذشته بود.پدرم با رفتارهایش باعث شد تا به دست من کشته شود.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

کدخبر: 74305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟