سرقت اینترنتی موتورهای سنگین + عکس

در این شیوه سرقتی، دزدان با راه‌اندازی یک شبکه خرید و فروش موتور‌های سنگین، دارندگان این موتور‌ها را به دام می‌انداختند.

در پی گزارشی مبنی بر خرید و فروش موتورسیکلت‌های سنگین و نیمه سنگین قاچاق در فضای مجازی در شهر ساری، موضوع در دستور کار مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

مأموران با بررسی‌های ویژه و رصد سایبری مردی به نام «سامان» را شناسایی کردند. این فرد با ایجاد سایتی وعده خرید موتورهای سنگین را می‌داد و فروشندگان این نوع موتورها را شناسایی ‌کرده و به محل قرار با آنها می‌رفت و به بهانه تست کردن، موتورسیکلت آنان را به سرقت می‌برد.

مأموران در ادامه تحقیقات با هماهنگی قضایی با بازرسی از خانه این دزد یک دستگاه موتور سیکلت هوندا تریل 250 سرقتی را کشف کردند.

دزد در تحقیقات پلیسی ابتدا منکر هر گونه اطلاعی از ماجرای سرقت‌ها شد تا اینکه همه چیز را به گردن گرفت و اعتراف کرد. وی در اعترافات خود گفت با همکاری دو نفر دیگر از همدستانش اقدام به سرقت موتورسیکلت‌های سنگین و نیمه سنگین فاقد مدارک می‌کرد.

بر اساس اظهارات این دزد، این افراد پس از اوراق کردن و تغییر شکل ظاهری موتورسیکلت‌ها، آنها را در فضای مجازی برای فروش قرار می‌دادند.

با توجه به این اعترافات و نشانی‌هایی که وی از مشخصات دو همدست خود در اختیار پلیس قرار داده بود، مأموران مخفیگاه آنان را ردیابی و در اقدامی غافلگیرانه هر دو را بازداشت کردند. در بازید از خانه یکی از این متهمان یک موتورسیکلت یاماها 1000 سی سی فاقد هرگونه مدارک نیز کشف شد.

کدخبر: 74007 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟