بخشش اعدامی پس از 12 سال
عامل جنایت ١٢ سال پیش در اقدامی دیگر جوانی را به قتل رسانده بود پس از گرفتن رضایت از خانواده مقتول به اتهام جعل و کلاهبرداری به زندان افتاده بود که دست به این جنایت زده است.
صلاح الدین ٤٩ ساله پس از تحقیقات بازپرسی و صدور قرار مجرمیت برای صدور حکم در شعبه ٧٢ دادگاه کیفری استان تهران آخرین دفاعیاتش را اعلام کرد.
صلاح الدین به قاضی دادگاه گفت: با مقتول اختلاف حساب داشتم و روز قبل از جنایت با هم درگیر شدیم که مقتول با جسم نوک تیزی به من حمله کرد که موفق شدم چاقو دست ساز را از او بگیرم و با میانجیگری هم سلولی ها درگیری مان پایان گرفت.
وی افزود: روز حادثه قصد داشتم برای مرخصی از زندان بیرون بیایم که جلوی اندرزگاه مقتول جلوی راهم را گرفت و خواست تا قبل از رفتنم به اختلاف حسابمان پایان دهیم و چون احتمال می دادم وی چاقو به همراه داشته باشد آن چاقوی دست ساز را برداشتم و به داخل حیاط رفتم که مقتول با دیدن من چاقویش را بیرون کشید و دست چپم را هدف قرار داد و من برای دفاع از خودم ضربه ای با چاقو دست ساز ضربه ای به پهلویش زدم.
رییس دادگاه و ٤ قاضی مستشار پس از شنیدن اعترافات، صلاح الدین را به قصاص نفس اعدام محکوم کردند و این حکم در شعبه ٢٧ دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.
صلاح الدین سال ٩٤ برای اجرا حکم تا پای چوبه دار پیش رفت در زمان اجرا حکم موفق به گرفتن فرصت از خانواده مقتول شد.
قاتل در حالیکه به انتظار اجرای حکم اعدامش در زندان بود خانواده مقتول روز شنبه ٢٨ فروردین ماه با مراجعه به شعبه اجرای احکام دادسرای امورجنایی تهران خواستار ببخشش قاتل پسرشان شدند.

مادر مقتول به رکنا گفت: از زمانیکه به قاتل پسرم فرصت دادم ٢ بار خواب دیدم که مردی از من خواست تا به خاطر خدا و امام حسین (ع) قاتل پسرم را ببخشم.

کدخبر: 73273 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟