موبایل شما را زده اند ؛ عکس این 2 دزد حرفه ای راببینید + تصاویر
حجم ویدیو: 15.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
موبایل شما را زده اند ؛ عکس این 2 دزد حرفه ای راببینید

روز چهارم دیماه سال گذشته ماجرای دستگیری یک دزد موبایل در تقاطع خیابان انقلاب وخیابان ولیعصر به کلانتری 107 فلسطین اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد که دو جوان موتور سوار اقدام به سرقت یک گوشی تلفن همراه متعلق به یک زن جوان کرده اما هنگام فرار با یک تاکسی تصادف ، یک نفر از آنها از محل متواری و همدستش دستگیر شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به شیوه موبایل قاپی و به دستور دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت .

میلاد . 22 ساله با انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی به عنوان یکی از دزدان حرفه ای که بارها دستگیر و روانه زندان شده شناسایی شدو در حالی که چاره ای جز اعتراف وبیان حقیقت نداشت به سرقت گوشی های تلفن همراه از رهگذران در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در خیابان انقلاب ، میدان هفت تیر ، خیابان کارگز ، منطقه یوسف آباد ، عباس آباد و .... اعتراف کرد .

میلاد گفت:من اعتیاد به شیشه و قرص دارم در گذشته با کفاشی حقوق میلیونی می گرفتم اما اعتیاد خانمانسوز بود و من با بچه محل مان به نام مهران سوار بر موتور به گوشی قاپی دست می زدیم و موبایل ها را به مردی در منطقه امام حسین می فروختیم.

میلاد در بازجویی ها همدستش به نام "مهران " را لو داد و دستگیری مهران نیز در دستور کار قرار گرفت اما مهران با اطلاع از خبر دستگیر همدستش مخفیگاه را ترک کرده است.

سرانجام با انجام اقدامت پلیسی و شناسایی محل تردد "مهران " در پارک خزانه ، او نیز در روز 17فروردین ماه دستگیر شد و در بررسی جرا یم مهران مشخص شد که او نیز همانند میلاد یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه سرقت است که بارها دستگیر و روانه زندان شده است.

مهران گفت:بی کارم و من نقش راننده موتور را داشتم و بعد از فروش موبایل ها با پول هایش که به صورت مساوی بین ما تقسیم می شد هزینه زندگیمان را می دادیم.

سرهنگ محمد نادربیگی ، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ، با اعلام خبر شناسایی بیش از 70 مالباخته تا به این مرحله از رسیدگی به پرونده گفت : "با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم مشخص شد که مجرمان با انگیزه تأمین هزینه مصرف روزانه مواد مخدر اقدام به سرقت کرده و گوشی های تلفن همراه سرقتی را به شخصی در محدوده خیابان جمهوری فروخته اند که با شناسایی خریدار اموال سرقتی ، این مرد نیز دستگیر و به خرید دهها دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی اعتراف کرد " .

سرهنگ محمد نادربیگی ، با اشاره گفت : "با توجه به اعتراف صریح مجرمان به موبایل قاپی های سریالی ، شناسایی بیش از 70 طعمه آنها تا به این از تحقیقات و سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف سرقت و برای شناسایی مالباخته ها دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه 34 تقاضا کرد تا تصاویر آنان منتشر شود و کسانی که از سوی آنان مورد دستبرد قرار گرفته اند به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در خیابان سهروردی شمالی - خیابان خرمشهر ومیدان نیلوفر مراجعه کنند " .

حجم فایل صوتی: 8.88M | مدت زمان فایل صوتی: 00:00:00
کدخبر: 73060 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟