نقشه کثیف فقط به خاطر خودروی سمند+عکس

به گزارش رکنا ، 23 دی ماه 88 زن جوانی به کلانتری 14 کرج رفت و از ناپدید شدن شوهر 34 ساله اش به نام مصطفی خبر داد. وی گفت: شوهرم یک برگه به عنوان آگهی فروش پشت شیشه ماشین سمندش چسبانده و دنبال مشتری خوبی برای فروش می گشت. او با ماشینش مسافرکشی می کند که دیروز عصر به خانه آمد و مدارک ماشین را برای معامله برداشت اما دیگر بازنگشت.
تحقیقات پلیس در این زمینه آغاز شده بود که دو روز بعد مرد 29ساله ای به نام ابراهیم به پلیس آگاهی رفت واز دزدیدن شدن ماشین سمندش که مدعی بود دو روز قبل آن را قولنامه ای خریده خبر داد. اطلاعاتی که این مرد از ماشین سمند ارائه داد با مشخصات سمند مصطفی مطابقت داشت. به این ترتیب پلیس به ابراهیم مشکوک شد و وی را بازداشت کرد و وی به قتل فروشنده سمند اعتراف کرد.
ابراهیم گفت: به عنوان مسافر سوار سمند مصطفی شدم. او گفت قصد فروش ماشین را دارد. من هم پیشنهاد خرید را مطرح کردم. من و مصطفی به کرج رفتیم و او از خانه اش مدارک ماشین را برداشت. من به بهانه نوشت قولنامه او را به خانه ام در سه راه آذری کشاندم. در خانه دست و پای مصطفی را بستم تا قولنامه را امضا کند. سپس او را با پیچیدن یک شال دور گردنش خفه کردم. من جنازه را داخل یک ساک بزرگ جاساز کردم و به ترمینال غرب بردم و از آنجا با اتوبوس به قزوین منتقل کردم اما وقتی به تهران برگشتم متوجه شدم ماشین سمند از مقابل خانه ام سرقت شده است.
این مرد در شعبه 113 دادگاه کیفری سابق استان تهران پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده و به مرحله اجرا نزدیک شده بود که ابراهیم 15 مرداد 93 به خاطر ابتلا به بیماری قلبی در زندان جان سپرد. وقتی تلاش پلیس برای پیدا کردن خانواده ابراهیم بی نتیجه ماند خانواده قربانی درخواست دریافت دیه از صندوق بیت المال را مطرح کردند.
آنها صبح شنبه 20 شهریورماه امسال در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور دو قاضی مستشار حاضر شدند. پسر نوجوان قربانی به قضات گفت: در زمان حیات پدرم زندگی بدی نداشتیم. اما با کشته شدن پدرم زندگی سختی را می گذرانیم و در این مدت تحت پوشش کمیته امداد در آمده ایم. به همین خاطر تقاضا داریم تا دیه پدرم از صندوق بیت المال پرداخت شود.
بنا به این گزارش، در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شده و حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال را صادر کردند.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 224268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟