دردسر ارتباط پنهانی مدیر شرکت با خانم منشی جوان/ این مرد پول و آبرویم را برد+عکس متهم برای شناسایی

اوایل اردیبهشت ماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 106 نامجو به ماموران اعلام کرد که از طریق آگهی روزنامه، با مراجعه به یک شرکت خرید و فروش اقساطی خودرو اقدام به خرید یک دستگاه خودرو سواری اسپورتیج 2016 کرده اما در ادامه متوجه شده که توسط مورد کلاهبرداری 100 میلیون تومانی قرار گرفته است.
شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی رو به یک آگهی فروش خودروهای خارجی با شرایط ویژه و قیمت مناسب برخورد کردم. پس از تماس با شماره تماس درج شده در آگهی به دفتر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد در خیابان سهروردی مراجعه کردم. با تنظیم قرارداد خرید یک دستگاه خودرو اسپورتیج 2016 به قیمت 155 میلیون تومان، مبلغ 100 میلیون را به مدیر شرکت پرداخت کردم و قرار شد تا بقیه پول خودرو را نیز تا چند روز دیگر، در زمان تعویض پلاک خودرو پرداخت کنم اما بعد از گذشت یک هفته خبری از شرکت مذکور جهت تعویض پلاک نشد و در پیگیری های بعدی متوجه شدم که خودرو خریداری شده متعلق به فرد دیگری است. جهت پیگیری موضوع به محل دفتر شرکت در خیابان سهروردی مراجعه و متوجه شدم که مدیر شرکت محل کار دفترش را ترک و از آنجا گریخته است.
همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده کلاهبرداری 100 میلیون تومانی از خریدار خودرو اسپورتیج ، خانم جوانی که پیش از این به عنوان منشی در شرکت صبا کیمیای پاسارگاد مشغول به کار بود ، با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان داشت که مدیر شرکت صبا کیمیای پاسارگاد به نام مسعود 34 ساله در زمان حضور وی در شرکت اقدام به خواستگاری از وی کرده و در این پوشش و به بهانه خرید یک دستگاه خودرو پرشیا اقدام به دریافت مبلغ 15 میلیون تومان از اعضای خانواده اش کرده است.
منشی شرکت صبا کیمیای پاسارگاد پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از طریق آگهی استخدام روزنامه، به دفتر کار "مسعود " در خیابان میرزای شیرازی رفتم و پس از انجام مصاحبه، به عنوان منشی در شرکت ایشان مشغول به کار شدم. پس از گذشت مدت کوتاهی، آقای "مسعود " به من ابراز علاقه کرد و پس از طرح پیشنهاد ازدواج ، همراه اعضای خانواده اش و برای انجام مراسم خواستگاری به منزل ما آمدند . در زمان آشنایی خانواده ام با مسعود ، خواهرم با توجه به اعتمادی که از طریق من به ایشان پیدا کرده بود قبول کرد تا در قبال پیشنهاد مسعود ، مبلغ 15 میلیون تومان را جهت خرید یک دستگاه خودرو پرشیا به وی پرداخت کند اما به مرور زمان متوجه شدیم که نامبرده از طریق حیله، تقلب و فریب و جلب اعتماد کردن مردم به امور واهی، موجبات دریافت پول از آنها را فراهم می کند. زمانیکه خواهرم از موضوع اطلاع پیدا کرد، جهت دریافت پول خود اقدام کرد اما مسعود خواهرم را مورد فحاشی قرار داد و حتی تهدید به قتل و اسیدپاشی کرد.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با طرح شکایت های مشابه از شرکت صباکیمیای پاسارگاد، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگان شدند که به بهانه سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
در تحقیقات از این شاکیان مشخص شد که متهم پرونده ( مسعود.ر ) ضمن معرفی خود به عنوان ضابط شرکت های خودروسازی، مدعی نفوذ در شرکت های مذکور و همچنین دارای ارتباطات قوی در زمینه واردات خودروهای خارجی شده و تحت این پوشش اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.
یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: آقای "مسعود " ضمن معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری، مدعی شد که در زمینه تجارت و واردات خودرو نیز فعالیت دارد و به این بهانه پیشنهاد شرکت در سرمایه گذاری در زمینه واردات خودرو را مطرح و مبلغ 90 میلیون تومان را به صورت نقد از من دریافت کرد اما پس از مدتی نه هیچ خبری از ماشین شد و نه از پولم. جهت پیگیری مطالبات خود ابتدا به بانک مراجعه کردم تا چک های دریافتی از مسعود را وصول کنم که متوجه شدم هیچ پولی در حسابش وجود ندارد. پس از آن نیز متوجه شدم که وی خودش را پنهان کرده و متواری شده و به این شیوه و شگرد از بنده کلاهبر داری کرده است.
همزمان با شناسایی مالباختگانی که با عنوان سرمایه گذاری در زمینه خرید و فروش خودرو مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند، شاکی ای به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کرد و ضمن طرح شکایت از متهم پرونده (مسعود) عنوان داشت که این شخص با عنوان وکیل دادگستری و به بهانه انجام امور قضایی از وی کلاهبردرای کرده است.
این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "مسعود " خودش را با عنوان وکیل پایه یک دادگستری و فردی توانا در انجام کار در دستگاه قضائی معرفی و به این شیوه اعتماد مرا جلب کرد؛ به بهانه اینکه کارهایم را به سرانجام برساند ازم مبالغی را دریافت کرد اما پس از گذشت مدت کوتاهی متوجه شدم وی فردی سابقه دار است که از افراد دیگر نیز کلاهبرداری کرده است.
با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری های انجام شده و با بررسی سوابق مسعود 34 ساله، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که "مسعود . ر" از مجرمان سابقه داری است که سال گذشته نیز در قالب شرکتی کاغذی، با استفاده از عناوین مجعول و انجام مانورهای متقلبانه و دادن وعده های واهی و دروغین اقدام به گرفتن خودروها از صاحبان آنها کرده و با درج آگهی در جراید کثیرالانتشار و پیشنهاد فروش خودرو با قیمت ارزان تر از بازار، ده ها دستگاه خودرو سواری متعلق به افراد غیر را به سایر افراد دیگر فروخته و نهایتا با مبالغ اخذ شده از خریداران متواری شده است.
با شناسایی مجرم سابقه دار و تحت تعقیب مقام قضایی که پس از دستگیری در پرونده سال گذشته و با تأمین قرار وثیقه یک میلیارد و 200 میلیون از زندان آزاد و متواری شده بود، کارآگاهان اقدامات گسترده ای را جهت شناسایی مخفیگاه متهم آغاز و موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه عباس آباد شده اما در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند که وی از این مکان متواری شده است.
سرانجام با انجام اقدامات ویژه پلیسی ، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با شناسایی محل رفت و آمد "مسعود" در منطقه قیطریه - بلوار کاوه ، در روز ششم شهریور ماه موفق به شناسایی و دستگیری متهم داخل یک سواری پرشیا سفیدرنگ شدند.
سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی،رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات در خصوص فعالیت غیرقانونی شرکت صباکیمیای پاسارگاد و جرایم ارتکابی توسط مدیر این شرکت به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری در مراحل اولیه قرار داشته، به همین منظور از کلیه کسانی که بدین شیوه و شگرد و در پوشش شرکت مذکور مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان سهروردی شمالی - خیایان خرمشهر - میدان نیلوفر مراجعه کنند .
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 223835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟