2 جنایت در نقشه گنج طلایی 4 گانگستر

ساعت 18:30 عصر 27 آبانماه امسال، در خیابان شریعتی جنایتی رخ داد که طی آن مرد 45 ساله‌ای به نام سعید وقتی با دو دوستش برای خرید سکه طلای عتیقه سرقرار با فروشندگان رفته بود، مورد حمله قرار گرفته و به قتل رسیده بود.

وقتی مشخص شد عاملان جنایت با سرقت 15 میلیون تومان پول سعید که برای خرید سکه‌ها همراه داشت، گریخته‌اند با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

ناصر 28 ساله که دوست سعید بوده و در زمان جنایت، بیرون از ساختمان حضور داشته به کارآگاهان گفت: "سعید به همراه صادق 34 ساله وارد ساختمان شد و من در بیرون از ساختمان مراقب اوضاع بودم؛ پس از مدتی، با شنیدن صدای درگیری وارد ساختمان شدم که با پیکر خونین سعید و صادق روبرو شدم؛ بلافاصله با اورژانس تماس گرفته و سعید و صادق را به بیمارستان منتقل کردیم که متأسفانه سعید کشته شد و صادق نیز در بیمارستان بستری است".

کارآگاهان در بررسی‌های خود دریافتند که سعید از طریق کارگر سابق خود به نام "اکبر" با فروشندگان سکه‌های عتیقه آشنا شده و در ادامه جهت خرید به تهران آمده که روز جنایت، اکبر نیز به همراه فروشندگان سکه‌های عتیقه حضور داشته و همزمان با وقوع جنایت به همراه آنها متواری شده است.

با توجه به وقوع جنایت در یک ساختمان نیمه کاره، تحقیقات از صاحبخانه نیز انجام و مشخص شد که سرایدار ساختمان نیز همزمان با وقوع جنایت متواری شده است.

جنایت دیگر

پلیس در جست و جوی عاملان این جنایت بود نا اینکه روز 30 دیماه امسال وقوع یک جنایت مشابه در خیابان پاسداران به کلانتری 102 اعلام شد. با حضور مأموران کلانتری در طبقه سوم یک ساختمان نیمه کاره مشخص شد که مردی 42 ساله به نام "داوود" به همراه یکی از بستگان خود به نام محسن قصد خرید سکه‌های طلای قدیمی را داشته که در درگیری با فروشندگان سکه‌های طلا، هر دوی آنها مجروح و داوود به علت شدت ضربات وارد کشته شده و فروشندگان سکه‌ها نیز با سرقت 120 میلیون تومان پول گریخته‌اند.

با توجه به اهمیت موضوع در دو پرونده، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی تحقیقات پلیسی گسترده‌ای را جهت شناسایی جنایتکاران آغاز کردند.

تحقیقات پلیسی حکایت از آن داشت که عاملان جنایت، طعمه‌های خود را با اعتماد سازی برای خرید سکه‌های قدیمی طلا به ساختمان‌های نیمه‌کاره کشانده و در یک نقشه سازمان یافته، با ضربات چاقو آنها را به قتل رسانده و پس از سرقت گریخته‌اند.

کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی و با سرنخ‌هایی که به دست آورده بودند پی بردند که جنایتکاران قصد دارند روز نهم اسفند ماه به شیوه‌ای مشابه و در قالب فروش سکه‌های طلای قدیمی اقدام به جنایت و سرقت کنند؛ بلافاصله محل قرار در پارک گل نبی واقع در خیابان شریعتی را شناسایی و آنجا را در قالب چند اکیپ تحت مراقبت‌های پلیسی قرار دادند.

با شناسایی دقیق اعضای باند جنایتکاران در داخل پارک گل نبی و در حالی‌که تعدادی از آنها سوار بر موتور در محل حضور داشتند تا بلافاصله پس از ارتکاب جنایت و سرقت توسط همدستان خود از محل متواری شوند، عملیات دستگیری همزمان آنان آغاز شد.

این گانگسترها با اطلاع از حضور کارآگاهان، قصد متواری شدن از محل را داشتند که ماموران با فریاد ایست اقدام به شلیک چندین تیر هوایی کرده و درحالی‌که توانسته بودند گروهی از مجرمان را دستگیر کنند به مرد چاقوکشی برخوردند که با بی‌اعتنایی به دستور پلیس می‌خواست فرار کند و چون چاره‌ای نبود وی را هدف گلوله قرار دادند و این مرد مخوف با وجود انتقال به بیمارستان کشته شد.

سرهنگ آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: " در عملیات دستگیری این گروه وحشتناک، عبدالله 62 ساله -رییس باند- به همراه 5 نوچه‌اش به نام‌های منیر 27 ساله، سخی25 ساله، غلام 40 ساله و شکرالله 38 ساله دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها اموال سرقتی به دست آمد ".

وی در خصوص کشف بیش از 450 سکه طلای تقلبی از این باند جنایتکار گفت: در عملیات دستگیری عاملان 2 جنایت، کیسه حاوی بیش از 450 سکه زردرنگ طرح عتیقه کشف شد که در همان مراحل ابتدایی مشخص شد که همه سکه‌ها تقلبی و فاقد ارزش مالی است.

کدخبر: 21727 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟