بازداشت دزد پنجه طلا در تونل مترو

سرو صدای ایست ایست در سالن مترو پیچیده شد و این در حالی بود که پسر جوان با پریدن روی ریل قطار تصمیم به فرار از داخل تونل را گرفته بود.

مرد جوان که هیچ کس فکر نمی کرد وی مامور باشد در این صحنه به دنبال جوان تندرو رفته و ماجرای تعقیب و گریز در تونل مترو به ماموران پلیس گزارش شد و خیلی زود دستور توقف به قطارهای در حال تردد داخل تونل صادر شد.

هنوز دقایقی از صحنه تعقیب و گریز نگذشته بود که پسر جوان و مرد شیک پوش با چهره ای آشفته و زخمی همراه ماموران مترو از داخل تونل به بیرون کشیده شدند.

تحقیقات ماموران مترو از 2 مرد جوان کلید زده شد و در همان بررسی های ابتدایی مشخص شد که مرد شیک پوش از ماموران نامحسوس در مترو است.

مامور مخفی مترو در گزارش به دادسرا نوشت: به دو جوان قد بلند در مترو مشکوک شدم و زمانیکه به سمتشان رفتم و زمانیکه خواستم کارت شناسایی شان را به من نشان دهند متوجه پلیس بودن من شده و ابتدا قصد داشتند با کتک کاری من پا به فرار بگذارند که در این مرحله نا موفق بودند.

وی ادامه داد: یکی ازپسران جوان پس از هل دادن من برای فرار مسیر تونل را انتخاب کرد که به تعقیبش افتادم پس از 300 متر تعقیب و گریز، پسر جوان طلاهایی را از لباسش به بیرون می ریخت و به سمت دیوار تونل پرت می کرد تا اینکه قطاری را روبروی خود دیدیم که خوشبختانه به خاطر سرعت کمی که داشت وقتی باآن برخورد کردیم صدمه زیادی ندیدیم ومن موفق به دستگیری جوان فراری شدم.

بدین ترتیب پسر جوان به دستور بازپرس ایزد موسی از شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

محمد 18 ساله ابتدا سعی داشت خود را بی گناه معرفی کند اما وقتی راه های فرار از اتهامش را بسته دید لب به اعتراف گشود.

محمد گفت: ساعت 9 شب بود که با یکی از دوستانم به منطقه استاد معین رفتیم و در حالیکه من در جلوی ساختمانی نگهبانی می دادم همدستم از پنجره ساختمان وارد خانه ای شد و دست به دزدی زد که پس از سرقت سهم طلاهایم را تحویل گرفتم و با هم در مترو بودیم که مرد شیک پوشی به سمتمان آمد.

اصلا فکر نمی کردم که این مرد مامور باشد که وقتی خواست به سوالاتش جواب دهیم و مدارکمان را مشاهده کند فهمیدم پلیس است به همین خاطر پا به فرار گذاشتم.

وی افزود: طلاها را داخل تونل از لباسم بیرون می ریختم تا بتوانم خودم را بیگناه معرفی کنم که در مسیر بارها به خاطر تاریکی و ریل قطار زمین خوردم که سرانجام با قطار برخورد کرده و دستگیر شدم.

بنا به این گزارش، تجسس های پلسی برای دستگیری همدست محمد از سوی مامورن پلیس آگاهی تهران ادامه دارد و این متهم سابقه دار نیز برای افشای دیگر جرایم احتمالی اش در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس اگاهی تهران قرار گرفته است.

کدخبر: 21268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟