زن 60 ساله استرالیایی 4 ماه پس از ربوده شدن در افغانستان آزاد شد

به نقل از واشینگتن پست، وزیر امور خارجه استرالیا روز دوشنبه اعلام کرد یک زن استرالیایی که ماه آوریل (30 روز منتهی به 12 اردیبهشت) در افغانستان ربوده شده بود، در سلامت کامل آزاد شد.
جولی بیشاپ درخصوص جزئیات آزادی این کارگر استرالیایی حرفی نزد. وی در بیانیه ای اظهار کرد: «این زن هم اکنون سالم و در سلامت کامل است.»
وی از تلاش مقامات افغانستان تشکر کرد و گفت: «من عمیقا از مقامات افغان که آزادی کری جین ویلسون را تسهیل کردند، سپاسگزاری می کنم. همچنین از کا رکنا ن کنسولگری استرالیا در افغانستان به دلیل کمک و حمایت از خانواده ویلسون کمال تشکر را دارم.»
ویلسون در 28 آوریل (9 اردیبهشت) در شهر جلال آباد افغانستان ربوده شده بود. مقامات افغانستان درخصوص هویت ربایندگان اطلاعاتی ندادند.
ویلسون که 60 سالگی اش را پشت سر گذاشته است، سالها در موسسه ای در افغانستان به زنان فقیر در فروش هنرهای دستی کمک می کرد.
اوایل اوت (31 روز منتهی به 11 شهریور) نیز یک استرالیایی و یک آمریکایی در شهر کابل، پایتخت افغانستان، به دست 5 فرد مسلح که لباس نیروهای نظامی افغان را به تن داشتند، ربوده شدند.
دولت استرالیا اعلام کرد به هیچ وجه حاضر به دادن باج به ربایندگان نیست. سه فرد خارجی دیگر نیز که سال گذشته در کابل ربوده شده بودند، آزاد شدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 193023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟