اعتراف "سعید سیاه" به سرقت پرایدها در غرب تهران

به گزارش رکنا: ساعت 2 ظهر هفدهمین روز مرداد ماه امسال ماموران پلیس در حال گشت زنی در مسیر اسلامشهر بودند که به راننده خودروی پراید سفیدرنگی مشکوک شدند و در بررسی شماره پلاک این خودرو مشخص شد پراید سفید رنگ 15 خرداد ماه سرقت شده است و همین کافی بود تا دستور ایست برای راننده جوان اعلام شود.
راننده پراید سرقتی بدون توجه به دستور پلیس پا روی پدال گاز خودرویش گذاشت تا از سایه پلیس فرار کند، در این مرحله ماموران با شلیک چند تیرهوایی دستور توقف خودرو را دادند که بی فایده بود و در آخر لاستیک پراید هدف گلوله پلیس قرار گرفت.
راننده پراید با ترکیدن لاستیک خودرو کنترلش را از دست داد و با خودروی دیگری تصادف کرد و با پیاده شدن پا به فرار گذاشت که ماموران خیلی زود این راننده مرموز را دستگیر کردند.
یاسر پس از دستگیری ادعا کرد خودرو را از یکی دوستانش به نام سعید گرفته است و اطلاعی از سرقتی بودن آن ندارد.
این متهم جوان به ماموران گفت: سالهاست که برای کار در جزیره کیش زندگی می کنم تا اینکه چندی پیش به تهران بازگشتم و دوستان قدیمی ام زیبا و سعید ملاقات کردم و امروز قرار شد همگی برای تفریح به منطقه فرحزاد برویم.
وی افزود: سعید و زیبا با موتور بودند و 2 تن دیگر از دوستان سعید با خودروی دیگری بودند و از من خواستند که پشت فرمان بشینم و به فرخزاد بروم که دستگیر شدم.
یاسر سعی داشت با داستانسرای خود را بی گناه معرفی کند که در پایان لب به اعتراف گشود و از ماجرای سرقت خودرو ی پراید پرده برداشت.
بدین ترتیب بازپرس علی وسیله ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34تهران دستور داد تا تیمی از ماموران برای دستگیری دیگر اعضای این باند وارد عمل شوند.
در این مرحله تیم پلیسی پی برد سعید روز 14 مرداد ماه از سوی ماموران کلانتری 161 ابوذر دستگیر شده است.
همین کافی بود تا سعید برای افشاگری پیش روی بازپرس شعبه پنجم قرار گیرد و گفت: 16 بار با جرم های سرقت و مواد مخدر دستگیر شدم تا اینکه چندی پیش پس از آزادی به سراغ دوستانم رفتم و در پاتوق آنها تصمیم به سرقت گرفتم تا بتوانم هزینه زندگی و اعتیاد م را تامین کنم که با یاسر و زیبا اقدام به سرقت یک موتور آپاچی در منطقه کیانشهر کردم و پس از آن دیگر دزدهایمان را آغاز کردیم.
این جوان که به سعید سیاه شهرت دارد افزود: در مناطق یافت آباد، شهرک ولیعصر و میدان آزادی خودروهای پراید را سرقت می کردیم و پس از برداشتن وسایل و قطعات ، خودروها را در گوشه خیابان رها می کردیم و وسایل سرقتی را به ارزش 200 هزار تومان می فروختیم.
تحقیقات برای شناسایی دیگر جرائم این باند تبهکار ادامه داشت که پسر جوانی با مراجعه پلیس آگاهی تهران و روبرو شدن با سعید پرده از زورگیری های این باند همه فن حریف برداشت.
این جوان به ماموران گفت: ساعت 9 شب 23 تیرماه در در بزرگراه آزادگان منتظر تاکسی بودم که خودروی پرایدی جلوی پایم توقف کرد و پس از سوار شدن 3 سرنشین خودرو که فکر می کردم آنها مسافر هستند با تهدید چاقو اقدام به سرقت 700 هزار تومان پول و مدارک شناسایی ام کردند.
بنا به این گزارش، بازپرس علی وسیله ایردموسی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 در این مرحله دستور داد تا تیمی از ماموران برای دستگیری دیگر اعضای این باند و شناسایی جرائم های این باند همه فن حریف وارد عمل شوند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 191593 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟