وحشتناک‌ترین باکتری جهان گردن این کودک را زنده زنده خورد+تصاویر (14+)

به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، آبله مرغان کودک نوپای انگلیسی باعث ایجاد عفونت نابودکننده در بافت‌های بدنش شد، زخم‌های وحشتناکی در گردن این کودک پدید آورد و او را تا آستانه مرگ پیش برد.
بر این اساس، "چارلی کیو،" تنها 13 ماه داشت که مراحل اولیه التهاب غلاف نکروزان (بیماری نادری که یک باکتری گوشتخوار بدن بیمار را زنده زنده می‌خورد) در او دیده شد. این کودک سپس در وضع کما قرار گرفت و به مدت دو هفته تحت مراقبت‌های ویژه و شدید بود.
التهاب غلاف نکروزان یک بیماری عفونی و حاد است که به سرعت منتشر می‌شود و بافت‌های نرم بدن را نابود می‌کند. گردن این کودک هدف این عفونت قرار گرفت و بدن ضعیف او مجبور به مبارزه با مسمویت خونی بود که سبب گندیدگی و به خطر افتادن زندگی او می‌شد.
ضربان قلب این کودک به 227 بار در دقیقه رسید و خانواده او اعلام کردند که بدترین شرایط را پیش از عمل جراحی 7 ساعته فرزندشان داشتند. پدر چارلی درباره لحظه‌های وحشتناک و وضع وخیم فرزندش می‌گوید: به ما گفته شد که بدن فرزندمان دچار گندیدگی شده است و ممکن است پیش از بهبودی او، وضع‌ چارلی وخیم‌تر شود. با این وجود، من فکر نمی‌کنم آنها انتظار بدتر شدن شرایط را داشتند.
وی می‌افزاید: ما به اتاق مسئول بیمارستان رفتیم و خواهان عمل جراحی فوری برای برداشتن بافت‌های ورم‌کرده و سیاه زیر چانه چارلی شدیم. آنها فکر نمی‌کردند که کودک ما از عمل جراحی زنده خارج شود و ما مجبور شدیم که رضایت‌نامه جراحی را امضا کنیم.
جراحان بافت‌های سیاه گردن چارلی را برای نمونه‌گیری بریدند و پس از آن گردن وی شروع به خونریزی کرد که این امر به معنای آن بود که این بافت‌ها نمرده‌اند. پزشکان برای کاهش درجه حرارت بدن چارلی، در 48 ساعت بعد او را با یخ پوشاندند. نتایج آزمایش نشان داد که بدن چارلی مبتلا به باکتری "استرپتوکوکی آ " است، که می‌توان آن را با آنتی بیوتیک درمان کرد؛ با این وجود زمانی که او درحال بهبودی بود، کلیه‌اش دچار نارسائی شد و سپس ریه‌هایش کارکرد خود را از دست داد.
چارلی بیچاره به مدت 12 روز در کما قرار گرفت و پدر او مدعی است حجم بدن فرزندش به دلیل تزریق مایعات در این مدت دو برابر شد. این کودک پیش از شروع علائم تب، نشانه‌هایی از آبله مرغان را نشان داده بود و در روزهای بعد نیز لکه‌های آبله در گردن او مشاهده می‌شد. عفونت ثانویه چارلی زمانی اتفاق افتاد که او با خاراندن گردن خود (به دلیل آبله مرغان) باعث ورود عفونت به داخل خونش شد.
چارلی در نهایت با وجود زخم‌های عمیق در گردن سلامتی خود را بازیافت و در 3 مارس از بیمارستان مرخص شد. هم‌اکنون چارلی 19 ماه دارد و به نظر نیازمند پیوند پوست در بخش گردن است. والدین چارلی برای درمان اثر زخم‌های او هر دو ماه یکبار به بیمارستان رجوع می‌کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 180726 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟