بازگشت پرونده قاتل خونسرد روی میز بازپرس

این قاتل خونسرد در یک روز زمستانی به فاصله ده روز دو قتل مرتکب شد. دوست قدیمی‌اش را در محمدشهر کشت و یک‌هفته بعد پدرش را در تایباد به قتل رساند. و حالا او در دادگاه تجدیدنظر هر دو قربانی خود را لایق مرگ دانسته و از قتل هیچ‌کدامشان پشیمان نیست.

نخستین قتل در پرونده این قاتل خونسرد، در چهاردهم دی‌ماه سال 90 ثبت شده است. اوراق پرونده حکایت از آن دارد که مصطفی44 ساله چهاردهم دی ماه سال 90 دوست قدیمی‌اش ابراهیم را با ضربه‌های مرگبار کارد در محمدشهر شهریار کشته و به تایباد فرار کرده است.

ده روز پس از این فرار، در بیست و سوم دی‌ماه سال 90 ، مصطفی دومین نفر را که مرتضی پدر 65 ساله خودش بوده بطرز فجیعی به قتل می‌رساند. پرونده در مورد قتل پدرش باز می‌ماند زیرا هیچ‌یک از خواهر و برادرهایش تقاضای قصاص یا بخشش‌شان را مطرح نکرده‌اند.

او به اتهام این قتل‌ها بازداشت شد و چندی بعد، پای میز محاکمه گفت: از قتل‌هایی که انجام داده‌ام پشیمان نیستم و برای قصاص آماده‌ام. قربانیان هم لایق مرگ بودند.

در آن جلسه هیات قضایی با توجه به درخواست خانواده ابراهیم، قاتل خونسرد را به قصاص محکوم کردند اما چون خواهر و برادرهای مصطفی که ولی دم پدرشان هستند، در دادگاه حاضر نشدند جلسه به روزهای بعد موکول شد.

قرار بود مصطفی دیروز برای دومین بار در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی امین مقدم زهرا و با حضور دو قاضی مستشار محاکمه شود اما بار دیگر خواهر و برادرهایش از حضور در دادگاه خودداری کردند و به این ترتیب بازهم حاضر به طرح درخواست قصاص نشندند. این بار نیز جلسه دادگاه تجدید شده و هیات قضایی پرونده را به دادسرای امور جنایی و روی میز بازپرس فرستاده تا با شناسایی خانواده مقتول، تقاضای آنها بررسی شود.




کدخبر: 11114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟